Če želite izkoristiti vse funkcije tega spletnega mesta, so potrebni piškotki. Prosimo omogočite piškotke in osvežite brskalnik. Po osvežitvi bo prikazano pogovorno okno za upravljanje piškotkov.

To spletno mesto uporablja piškotke za omogočanje nekaterih funkcij, udobno uporabo in zbiranje statističnih podatkov. Te nastavitve lahko kadar koli spremenite, tako da kliknete »Spremeni nastavitve«. Če se strinjate z uporabo piškotkov, kliknite »Da, strinjam se«. Naš pravilnik o zasebnosti

Umetna inteligenca: Bosch avtomobilom dal možnost samostojnega učenja in izvajanja primernih ukrepov

 
 
 

Stiki


Kristina Šperanda Ferenc
Robert Bosch d.o.o.
Telefon +385 1 295-80-74
Telefaks +385 1 295-80-70

 

16/03/2017 | Slovenija | Novice o podjetju

  • Direktor Boscha Denner: "Z avtomatizirano vožnjo so ceste varnejše. In ključ do tega je umetna inteligenca. Z nami avtomobil postaja pameten."
  • Nov računalnik v vozilu z UI lahko raztolmači stanje na cesti
  • Blockchain: Bosch in TÜV Rheinland predstavljata rešitev za goljufije s števci kilometrov
  • Povezane avtomobilske delavnice lahko sedaj vozila popravijo spotoma

Berlin – Bosch ustvarja možgane samovozečih vozil prihodnosti. Na mednarodni konferenci Bosch ConnectedWorld 2017 v Berlinu je Bosch, dobavitelj tehnologije in storitev, predstavil računalnik za avtomatizirana vozila. Računalnik lahko s pomočjo umetne inteligence (UI) uporablja metode strojnega učenja. Računalnik z UI, ki je v vozilu, naj bi samovozeče avtomobile vodil skozi vse zapletenejše cestne razmere oziroma v situacijah, ki so avtomobilu povsem nove. Dr. Volkmar Denner, predsednik uprave družbe Bosch, je na mednarodni industrijski konferenci o internetu stvari povedal: "Vozilo učimo, kako lahko samo manevrira skozi cestni promet." Avtomobili že uporabljajo senzorje Bosch, s katerimi spremljajo svojo okolico. S pomočjo umetne inteligence bodo te podatke lahko tudi interpretirali in napovedali, kako se bodo obnašali preostali cestni uporabniki. Izvršni direktor pri Boschu je še povedal: "Z avtomatizirano vožnjo so ceste varnejše in ključ do tega je umetna inteligenca. Z nami avtomobil postaja pameten." Jedro računalnika, ki bo v osrčju vozila, želi Bosch ustvariti v sodelovanju z ameriškim tehnološkim podjetjem Nvidia. Nvidia bo Boschu dobavljala posebno vrsto mikročipa, ki shranjuje algoritme; ti nastajajo med metodami strojnega učenja. Ta računalnik z UI naj bi podjetje začelo serijsko proizvajati najkasneje na začetku naslednjega desetletja.

Vozila brez voznika bodo v naslednjem desetletju nekaj vsakdanjega

Boschev računalnik z UI je sposoben prepoznati pešce in kolesarje. Poleg te zmožnosti, ki ji pravimo prepoznavanje predmetov, umetna inteligenca avtomatiziranim vozilom tudi poenostavi ocenjevanje situacije na cesti. Zato avtomobili, ki imajo vklopljene smerne kazalce, pogosteje zamenjajo vozne pasove kot vozila, ki jih nimajo. Samovozeče vozilo z UI lahko zato prepozna in oceni zapletene cestne razmere, ko na primer nasproti vozeče vozilo zavije, in jih upošteva pri svoji lastni vožnji. Računalnik vse, kar se nauči, med vožnjo po umetnih nevronskih mrežah tudi shrani. Strokovnjaki te podatke potem v laboratoriju pregledajo in preverijo, če so točni. Po nadaljnjem testiranju v cestnih okoljih se umetno ustvarjene strukture znanja lahko s posodobitvijo prenesejo na celo vrsto drugih računalnikov v vozilih z UI. Denner je še povedal: "Želimo, da bi bila avtomatizirana vožnja mogoča v vsaki situaciji. Vozila brez voznikov bodo že v naslednjem desetletju del vsakdanjega življenja. Bosch ustvarja napredek na področju avtomatizirane vožnje na vseh tehnoloških področjih. Hkrati želimo prevzeti tudi vodilno vlogo na področju umetne inteligence." Povedal je, da bo umetna inteligenca igrala ključno vlogo na vseh Boschevih poslovnih področjih, ne samo na področju mobilnosti: "Že čez deset let si ne bomo mogli več predstavljati izdelka Bosch, ki ne bo na takšen ali drugačen način vseboval umetne inteligence. Bodisi bomo imeli izdelke, opremljene z UI, ali pa bomo izdelke naredili s pomočjo umetne inteligence." Na začetku letošnjega leta je družba povedala, da ustanavlja Center za umetno inteligenco (Center for Artificial Intelligence). Bosch je vložil približno 300 milijonov evrov v nadaljnji napredek na tem področju.

Varna izmenjava podatkov in lastništvo nad internetom

V svojem uvodnem nagovoru na Bosch ConnectedWorld 2017 je Denner pred 2700-glavo množico izpostavil še druge inovativne tehnologije, ki bodo Boschu pomagale prodreti na nova poslovna področja. Poleg oblaka in umetne inteligence je tu še t. i. blockchain tehnologija. Z njeno pomočjo lahko potrošniki po spletu izmenjujejo podatke, ne da bi se v to morala vmešati tretja oseba. Uporabniki lahko sklepajo pogodbe in sporazume preko spleta in varno izvedejo plačila, pri čemer tehnologija zagotavlja, da so vsi podatki anonimizirani. Blockchain (oziroma veriga podatkovnih blokov) temelji na nekakšni decentralizirani podatkovni bazi, ki informacije, vnesene v to bazo, porazdeli preko več tisoč računalnikov. S tem podatkov ni več mogoče ponarejati, potrošniki pa tudi niso več odvisni od samo enega računalniškega centra.

Bosch in TÜV združita moči v boju proti goljufijam s števci kilometrov

Denner je predstavil en primer praktične uporabe verige podatkovnih blokov, in sicer s predstavitvijo v živo, na kateri je sodeloval tudi nemški organ za potrjevanje TÜV Rheinland. S to tehnologijo bi lahko preprečili množične goljufije s števci kilometrov. Vozila z manipuliranimi števci samo v Nemčiji povzročijo okoli šest milijard evrov škode. Tej goljufivi praksi se bi lahko zoperstavili tako, da bi uvedli digitalni dnevnik, ki bi bil porazdeljen preko številnih računalnikov. Avtomobili odčitane podatke s števca tem računalnikom pogosto pošljejo preko enostavnega konektorja. Lastniki avtomobilov lahko z aplikacijo za pametne telefone ob katerem koli času enostavno preverijo dejansko število prevoženih kilometrov in ga primerjajo s številom na artmaturni plošči. če se svoje vozilo odločijo prodati, lahko pridobijo certifikat, ki potrjuje, da je njihovo uradno število prevoženih kilometrov pravilno. Ta certifikat lahko delimo tudi preko interneta, na primer v sklopu spletišča za prodajo avtomobilov.

Bosch vozilo povezuje z delavnico

Umetna inteligenca, oblak, verige podatkovnih blokov – kako te rešitve z inteligentno povezano tehnologijo iz Boscha spreminjajo naše vsakdanje življenje? Denner na to vprašanje odgovori s primerom: recimo, da skozi zrak prileti kamen in razbije avtomobilsko steklo. Servis bo preko oblaka prejel samodejno obvestilo, zato se bo že lahko pripravil za vsa potrebna popravila. Povezana logistika in viličarji zagotovijo, da je nadomestni del ob prihodu stranke že na voljo. Mehanik si nadene očala, ki prikazujejo razširjeno resničnost, s katerimi lahko nato bere navodila; na takšen način delo opravi hitreje in enostavneje, kot bi ga drugače. Vozniki lahko tako sedejo nazaj za volan svojega vozila že po kratkem čakanju; ni se jim treba vračati po vozilo naslednji dan. Prav tako so jim prihranjene vse drage alternative za nedelujoče vozilo.

Približno 2700 udeležencev in 130 govornikov

Bosch ConnectedWorld 2017, ki poteka že četrto leto, je tokrat v Berlinu med 15. in 16. marcem. Industrijski dogodek, ki poteka pri STATION-Berlin, je ena največjih svetovnih konferenc o internetu stvari. Različne industrijske panoge bodo predstavile prednosti, ki jih bo nudila povezljivost. Letos se bo konference udeležilo kakšnih 2700 razvijalcev, predstavnikov poslovne skupnosti in novinarjev. Poleg izvršnega direktorja družbe Bosch, dr. Volkmarja Dennerja, seznam približno 130 govorcev vključuje tudi naslednja imena: Timotheus Höttges (izvršni direktor pri Deutsche Telekom), Edzard Overbeek (izvršni direktor pri HERE) in dr. Jen-Hsun Huang (izvršni direktor pri Nvidia). Konferenca ima tudi svoj hackerski dogodek, na katerem bo približno 500 programerjev, zaposlenih v start-up podjetjih, in oblikovalcev predstavilo svoje izkušnje in zamisli o povezani mobilnosti, povezani industriji in povezanih zgradbah. Obiskovalci lahko na spremljajoči razstavi osebno doživijo inovativne rešitve s področja povezljivosti, ki jih predstavlja več kot 80 razstavljavcev.

Skupina Bosch je vodilni svetovni dobavitelj storitev in tehnologije. Zaposluje približno 390.000 sodelavcev po vsem svetu (na 31. december 2016). Po prvih podatkih je družba leta 2016 ustvarila promet v višini 73,1 milijarde evrov. Njene dejavnosti so razdeljene v štiri poslovne sektorje: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods in Energy and Building Technology. Bosch kot vodilno podjetje na področju interneta stvari ponuja inovativne rešitve za pametne domove, pametna mesta, povezano mobilnost in povezano industrijo. S pomočjo svojega strokovnega znanja in senzorske tehnologije, programske opreme ter storitev kot tudi s pomočjo svojega IoT oblaka svojim strankam ponuja povezane večdomenske rešitve iz enega vira. Strateški cilj skupine Bosch je zagotoviti inovacije za povezano življenje. Bosch izboljšuje kakovost življenja po vsem svetu z izdelki in storitvami, ki so inovativni in navdušujejo. Na kratko, Bosch po vsem svetu ponuja »tehniko za življenje«. Skupina Bosch obsega podjetje Robert Bosch GmbH ter več kot 450 podružnic in regionalnih podjetij v približno 60 državah. Boscheva svetovna proizvodna in prodajalna mreža skupaj s prodajnimi in servisernimi partnerji pokriva skoraj vsako državo na svetu. Osnova za bodočo rast družbe so njene inovacije. Bosch na 120 lokacijah po celem svetu na področju raziskav in razvoja zaposluje 59.000 sodelavcev.

Podjetje je leta 1886 v Stuttgartu ustanovil Robert Bosch (1861–1942) kot »delavnico za finomehaniko in elektrotehniko«. Posebna lastniška sestava podjetja Robert Bosch GmbH zagotavlja podjetniško svobodo skupine Bosch in podjetju omogoča dolgoročno načrtovanje ter vlaganje v večje naložbe za zagotovitev njegove prihodnosti. Dvaindevetdeset odstotkov delniškega kapitala podjetja Robert Bosch GmbH je v lasti dobrodelne fundacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Večina glasovalnih pravic je v rokah industrijskega trusta Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcije lastništva podjetja izvaja trust. Preostale delnice so v lasti družine Bosch in družbe Robert Bosch GmbH.

Več podatkov je na voljo na spletnih straneh

www.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse