Če želite izkoristiti vse funkcije tega spletnega mesta, so potrebni piškotki. Prosimo omogočite piškotke in osvežite brskalnik. Po osvežitvi bo prikazano pogovorno okno za upravljanje piškotkov.

To spletno mesto uporablja piškotke za omogočanje nekaterih funkcij, udobno uporabo in zbiranje statističnih podatkov. Te nastavitve lahko kadar koli spremenite, tako da kliknete »Spremeni nastavitve«. Če se strinjate z uporabo piškotkov, kliknite »Da, strinjam se«. Naš pravilnik o zasebnosti

Dober začetek leta: Bosch izboljšal prodajo v vseh poslovnih sektorjih in regijah

 
 
 

Stiki


Kristina Šperanda Ferenc
Robert Bosch d.o.o.
Telefon +385 1 295-80-74
Telefaks +385 1 295-80-70

 

09/05/2017 | Slovenija | Novice o podjetju

Novi koncepti mobilnosti, novi pogledi na tehnologijo

  • Prodaja v prvem letošnjem četrtletju se je dvignila za 12 odstotkov
  • Ciljna rast prodaje v letu 2017 med 3 in 5 odstotki
  • Prodaja v letu 2016: 73,1 milijarde evrov
  • EBIT iz poslovanja v letu 2016: 4,3 milijarde evrov
  • Odhodki za raziskave in razvoj: 7,0 milijarde evrov
  • V. Denner, direktor Boscha: »Bosch oblikuje svet prihodnosti.«

Stuttgart in Renningen, Nemčija – Skupina Bosch je dobro začela novo finančno leto. Podaja ponudnika tehnologije in storitev se je v prvem četrtletju povečala za 12 odstotkov oz. za 11 odstotkov po upoštevanju tujih menjalnih tečajev. Vsi poslovni sektorji in regije so v prvih treh mesecih leta 2017 zabeležili rast, nekateri celo izjemno rast. Glede na skromne gospodarske obete in geopolitično negotovost je cilj Boscha za leto 2017 doseči tri do pet odstotno rast prodaje. In kljub zajetnim vnaprejšnjim naložbam v zagotavljanje prihodnosti podjetja so predvideni izboljšani rezultati. »Današnji poslovni uspeh nam omogoča, da oblikujemo jutrišnji svet,« je dejal dr. Volkmar Denner, predsednik upravnega odbora družbe Bosch, na vsakoletni tiskovni konferenci v Boschevem raziskovalnem kampusu v Renningenu. »Nadaljevati naše obstoječe delovanje, odpreti nova poslovna področja, zasesti vodilno tehnološko mesto – to je naša strategija za proces transformacije.« Osrednje točke transformacije so spremembe v sferi mobilnosti in povezljivosti na področju interneta stvari. »Kot vodilno inovativno podjetje oblikujemo in vodimo transformacijo,« je dodal Denner.

Poslovno leto 2016: rekordna raven vnaprejšnjih naložb

V letu 2016 je prodaja skupine Bosch zrasla na 73,1 milijarde evrov. To pomeni 3,6-odstotno rast oz. 5,5-odstotno ob upoštevanju učinkov menjalnega tečaja. Negativni učinki menjalnega tečaja so lani dosegli okrog 1,3 milijarde evrov. Dobiček iz poslovanja pred obrestmi in davki (EBIT iz poslovanja) je dosegel 4,3 milijarde evrov, marža EBIT iz poslovanja pa 5,8 odstotka. Gibanje rezultatov v letu 2016 odseva zajetne vnaprejšnje naložbe v zagotavljanje varne prihodnosti podjetja. Lani je Bosch povečal porabo na področju raziskav in razvoja za skoraj 10 odstotkov, na 7 milijard evrov. Prof. Stefan Asenkerschbaumer, finančni direktor in namestnik predsednika upravnega odbora, je pojasnil: »Bosch je moral izvesti zajetne vnaprejšnje investicije v proces transformacije in hkrati zavarovati visoko donosnost na dolgi rok.« V letu 2016 so na EBIT vplivali negativni izredni dogodki, na koncu pa je znašal 3,3 milijarde evrov.

Novi koncepti mobilnosti: brez emisij, brez stresa, brez nesreč

Sfera mobilnosti je na robu izjemnega preobrata. »Bosch bo omogočil novo vrsto mobilnosti, mobilnost brez emisij, brez stresa in brez nesreč. Izdelovanje boljših avtomobilov ni več dovolj. Ponovno moramo izumiti mobilnost,« je dejal Denner. Dodal je, da je izboljšanje kakovosti zraka v mestih, v katerih bo do leta 2050 živelo kar 70 odstotkov globalne populacije, izziv, ki se ga morajo industrija, politika in družba lotiti skupaj. Glede trenutne debate o prepovedi vožnje za tovorna vozila je direktor Boscha poudaril, da morajo biti tako ciljne vrednosti kot politike za izboljšanje kakovosti zraka tehnološko nevtralne. »Politika kreativnosti naših inženirjev ne sme omejevati na določeno tehnologijo,« je dejal Denner. Direktor Boscha verjame, da nadaljnje izboljšave motorja z notranjim izgorevanjem predstavljajo ogromen potencial. Postopek merjenja dejanskih emisij, ki nastajajo med vožnjo (RDE), ki bo veljal od jeseni 2017 dalje, bo pripomogel k še večjemu zmanjšanju izpustov dušikovega oksida. Bosch trenutno dela na okoli 300 RDE razvojnih projektih. Pri vozilih na naftni pogon Bosch že dolgo spodbuja široko uporabo filtrov za delce. Kombiniranje povezljivosti in prevoza lahko prav tako pomaga izboljšati kakovost zraka. Za širše območje Stuttgarta je Bosch razvil pomoč za multimodalni prevoz, od leta 2018 naprej pa bodo skupnostne parkirne storitve, ki jih je razvil Bosch, vgrajene v vozila iz proizvodnje.

Elektrifikacija mobilnosti: kombinacija elektrike in goriva

Bosch vlaga veliko energije v napredek električnih vozil. Nova operacijska enota za elektromobilnost bo združila vse aktivnosti na tem področju. Poleg milijardnih vložkov v izboljšanje motorjev z notranjim izgorevanjem Bosch vsako leto vloži okrog 400 milijonov evrov v prizadevanja za preboj na področju elektromobilnosti. Večina tega denarja gre v raziskave in razvoj baterij. Bosch raziskuje tako obstoječe kot prihodnje tehnologije baterijskih celic. Podjetje je pridobilo že več kot 30 naročil, povezanih z elektromobilnostjo. Leta 2016 je samo na Kitajskem, ki predstavlja največje tržišče elektromobilnosti, pridobilo dodatnih 11 naročil. Od začetka 2018 dalje bo nov Boschev oddelek Powertrain Solutions z 88.000 sodelavci nudil vse pogonske tehnologije na enem mestu. »Bosch bo tudi v prihodnosti vodilni na področju pogonskih sistemov, tako električnih kot naftnih. Za naše stranke smo in želimo ostati najpomembnejši partner za inženiring in tehnologijo,« je dejal Denner.

Avtomatizacija mobilnosti: zgodbe o uspehu

Tudi na področju avtomatizirane vožnje se lahko Bosch pohvali s tehnološkim napredkom in poslovnim uspehom. S sistemi za pomoč voznikom je podjetje v letu 2016 prvič ustvarilo več kot milijardo evrov prihodkov iz prodaje in pridobilo naročila v višini 3,5 milijarde evrov. V letu 2017 Bosch načrtuje hitrejšo rast od rasti trga s sistemi za pomoč voznikov, za katerega se napoveduje 30-odstotna rast. Okoli 3000 Boschevih inženirjev se trenutno ukvarja z avtomatizirano vožnjo, kar je 500 več kot leto prej. Skupaj s podjetjem Daimler se Bosch trudi za napredek na področju povsem avtomatiziranih vozil brez voznika za mestne ulice. Naš cilj je, da do začetka naslednjega desetletja izdelamo vozilo, ki bo lahko povsem avtonomno vozilo po mestu. Ena od ključnih komponent pri tem je Boschev vgrajeni računalnik z umetno inteligenco. Ta umetna inteligenca predstavlja možgane avtonomnih vozil. Še pred koncem desetletja bo podjetje ustvarilo izjemno natančen digitalni zemljevid, ki bo temeljil na radarskih signalih. Tak zemljevid je ključnega pomena za avtomatizirano vožnjo. Bosch z razvijanjem partnerstev z Vodafonom, Telekomom, Huaweijem in Nokio poleg tega razvija tudi strukturo za avtomatiziran in povezan promet. Med drugim na primer izvaja testiranja za zanesljivo brezžično komunikacijo med vozili.

Povezana mobilnost: mobilni butler

Letos bo zagnana nova platforma za mobilnostne storitve, Bosch Automotive Cloud Suite, ki bo nudila storitve, kot so opozorilo o vožnji v napačno smer, prediktivno diagnozo, povezano parkiranje in osebni pomočnik. »Bosch Automotive Cloud Suite je ključen tehnološki element za storitve, povezane s povezanimi vozili. S pomočjo te platforme bomo povezali voznike, avtomobile, izdelovalce avtomobilov in ponudnike drugih mobilnostnih storitev,« je dejal Denner. Bosch Automotive Cloud Suite združuje Boschevo strokovno znanje s področja avtomobilizma in informacijskih tehnologij. PwC napoveduje, da bo svetovni trg povezane mobilnosti do leta 2022 rasel za 25 odstotkov na leto, Gartner pa ocenjuje, da bo do leta 2020 na cestah po svetu vozilo 250 milijonov povezanih vozil.

Novi pogledi na tehnologijo: inteligentna in čustvena tehnologija

Bosch ocenjuje, da bo prav tako do leta 2020 svetovni obseg trga IoT rasel za 35 odstotkov letno do višine 250 milijard dolarjev. Leta 2016 je podjetje že prodalo 27 milijonov izdelkov s spletno podporo. Do leta 2020 bodo imeli vsi Boschevi novi elektronski izdelki vgrajeno povezljivost. V prihodnosti bodo za vsak izdelek ponujene tudi spremljevalne storitve. Ključ do tega pa je umetna inteligenca (UI). čez deset let bodo skoraj vsi Boschevi izdelki razviti, izdelani ali opremljeni z umetno inteligenco. V naslednjih petih letih bo Bosch investiral 300 milijonov evrov v lastni center za umetno inteligenco, v nemški zvezni državi Baden-Württemberg pa Bosch pomaga pri vzpostavljanju »kibernetske doline«. Namen tega zavezništva politikov, poslovnežev in znanstvenikov je spodbuditi raziskave umetne inteligence. Bosch skupaj z Univerzo v Amsterdamu upravlja Delta Lab, raziskovalni laboratorij za globoko učenje. V. Denner, direktor Boscha: »Umetna inteligenca bo povezljivost spremenila v nekaj osebnega, nekaj, kar lahko izkusimo na čustveni ravni. Digitalni pomočniki bodo postali vse pametnejši in bodo uporabnike odrešili vsakodnevnih opravil.« Tractica napoveduje, da se bo število ljudi, ki uporabljajo digitalne pomočnike, do začetka naslednjega desetletja potrojilo na več kot 1,5 milijarde.

Finančno leto 2016 po regijah

V Evropi je skupina Bosch leta 2016 ustvarila več kot 38,6 milijarde evrov prihodkov od prodaje. Glede na prejšnje leto to pomeni 3,4-odstotno rast prihodkov oz. 4,8-odstotno rast ob upoštevanju učinkov menjalnega tečaja. V letu 2016 so bili ti učinki nenavadno visoki, ne nazadnje tudi zaradi depreciacije britanskega funta. Po zelo močnem prejšnjem letu je prodaja skupine Bosch lani v Severni Ameriki padla za 2,2 odstotka, na 12,3 milijarde evrov, oz. za 1,8 odstotka ob upoštevanju učinkov menjalnega tečaja. V Južni Ameriki je po letih upadanja prodaje skupina Bosch lani zabeležila 2,4-odstotno rast ob upoštevanju učinkov menjalnega tečaja. Nominalno je prodaja sicer padla za 5,0 odstotka, na 1,4 milijarde evrov. V Aziji in Pacifiku je Bosch zabeležil znatno 8,3-odstotno povišanje prodaje na 20,8 milijarde evrov (12 odstotkov ob upoštevanju menjalnega tečaja). Bosch zdaj skoraj 30 odstotkov vseh prihodkov iz prodaje zabeleži v tej regiji.

Finančno leto 2016 po poslovnih sektorjih

Največjo rast med štirimi poslovnimi sektorji podjetja je v letu 2016 zabeležil sektor mobilnostnih rešitev. Prodaja je zrasla za 5,5 odstotka (6,9 odstotka ob upoštevanju učinkov menjalnega tečaja) na 43,9 milijarde evrov. Marža iz poslovanja za sektor je znašala 6,0 odstotka. Poslovni sektor industrijske tehnologije, še posebej oddelek za tehnologijo vožnje in nadzora, je bil v letu 2016 še naprej soočen z zahtevnim tržnim okoljem. Prodaja je padla za 5,2 odstotka (4,2 odstotka ob upoštevanju učinkov menjalnega tečaja) na 6,3 milijarde evrov. Ob upoštevanju učinkov konsolidacije, ki jih je povzročila prodaja enote za velike menjalnike, je bil padec prodaje le 1,5-odstoten. Spodbudno pa je dejstvo, da je sektor spet postal donosen. Negativni učinki menjalnega tečaja so bili še posebej opazni pri prodaji, ki jo je zabeležil poslovni sektor potrošnih dobrin. Ob upoštevanju teh učinkov je prodaja tega sektorja zrasla za 5,7 odstotka. Nominalno je prodaja zrasla za 2,6 odstotka, na 17,6 milijarde evrov. Marža poslovnega sektorja je zrasla za eno odstotno točko, na 8,2 odstotka. Poslovni sektor energetske in gradbene tehnologije je leta 2016 ustvaril 5,2 milijarde evrov prihodkov od prodaje. Tudi tu je menjalni tečaj negativno vplival na prodajo. Ob upoštevanju teh učinkov je prodaja zrasla za 4,5 odstotka. Nominalna vrednost je bila 1,7 odstotka. Marža poslovnega sektorja je v letu 2016 znašala 4,3 odstotka.

Število zaposlenih: znatne potrebe po zaposlenih s področja IT in programske opreme

Skupina Bosch je 31. 12. 2016 zaposlovala okoli 390.000 sodelavcev po vsem svetu. Lani se je število zaposlenih povečalo za 14.500. Regionalne strukture delovne sile so ostale bolj ali manj nespremenjene. Število sodelavcev v Nemčiji je naraslo za 2000, na 134.000 zaposlenih. Preostali novi sodelavci so bili zaposleni predvsem v Aziji in Severni Ameriki. Podjetje ima trenutno še vedno znatne potrebe po zaposlovanju specialistov in vodstvenih delavcev, predvsem s področja programske opreme in informacijskih tehnologij. Že zdaj Bosch zaposluje več kot 20.000 inženirjev programske opreme, od katerih jih skoraj 4000 dela samo na internetu stvari.

Skupina Bosch je vodilni svetovni dobavitelj storitev in tehnologije. Zaposluje približno 390.000 sodelavcev po vsem svetu (na 31. december 2016). Po prvih podatkih je družba leta 2016 ustvarila promet v višini 73,1 milijarde evrov. Njene dejavnosti so razdeljene v štiri poslovne sektorje: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods in Energy and Building Technology. Bosch kot vodilno podjetje na področju interneta stvari ponuja inovativne rešitve za pametne domove, pametna mesta, povezano mobilnost in povezano industrijo. S pomočjo svojega strokovnega znanja in senzorske tehnologije, programske opreme ter storitev kot tudi s pomočjo svojega IoT oblaka svojim strankam ponuja povezane večdomenske rešitve iz enega vira. Strateški cilj skupine Bosch je zagotoviti inovacije za povezano življenje. Bosch izboljšuje kakovost življenja po vsem svetu z izdelki in storitvami, ki so inovativni in navdušujejo. Na kratko, Bosch po vsem svetu ponuja »tehniko za življenje«. Skupina Bosch obsega podjetje Robert Bosch GmbH ter več kot 450 podružnic in regionalnih podjetij v približno 60 državah. Boscheva svetovna proizvodna in prodajalna mreža skupaj s prodajnimi in servisernimi partnerji pokriva skoraj vsako državo na svetu. Osnova za bodočo rast družbe so njene inovacije. Bosch na 120 lokacijah po celem svetu na področju raziskav in razvoja zaposluje 59.000 sodelavcev.

Podjetje je leta 1886 v Stuttgartu ustanovil Robert Bosch (1861–1942) kot »delavnico za finomehaniko in elektrotehniko«. Posebna lastniška sestava podjetja Robert Bosch GmbH zagotavlja podjetniško svobodo skupine Bosch in podjetju omogoča dolgoročno načrtovanje ter vlaganje v večje naložbe za zagotovitev njegove prihodnosti. Dvaindevetdeset odstotkov delniškega kapitala podjetja Robert Bosch GmbH je v lasti dobrodelne fundacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Večina glasovalnih pravic je v rokah industrijskega trusta Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcije lastništva podjetja izvaja trust. Preostale delnice so v lasti družine Bosch in družbe Robert Bosch GmbH.

Več podatkov je na voljo na spletnih straneh

www.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse