Če želite izkoristiti vse funkcije tega spletnega mesta, so potrebni piškotki. Prosimo omogočite piškotke in osvežite brskalnik. Po osvežitvi bo prikazano pogovorno okno za upravljanje piškotkov.

To spletno mesto uporablja piškotke za omogočanje nekaterih funkcij, udobno uporabo in zbiranje statističnih podatkov. Te nastavitve lahko kadar koli spremenite, tako da kliknete »Spremeni nastavitve«. Če se strinjate z uporabo piškotkov, kliknite »Da, strinjam se«. Naš pravilnik o zasebnosti

Bosch je pomembno povečal prodajo in dobiček

 
 
 

Stiki


Kristina Šperanda Ferenc
Robert Bosch d.o.o.
Telefon +385 1 295-80-74
Telefaks +385 1 295-80-70

 

30/01/2018 | Slovenija | Novice o podjetju

Uspešno poslovno leto 2017

  • Skoraj 78 milijard evrov od prodaje
  • Rezultati poslovanja narasli na 5,3 milijarde evrov
  • Poslovni sektor mobilnih rešitev raste hitreje od avtomobilske proizvodnje
  • Nova Industrija 4.0 ima 500 poslovnih partnerjev
  • Veliko rešitev za pametno kmetijstvo in pametna mesta
  • Boschev CEO Denner: »Že dovolj zgodaj smo prepoznali potencial povezljivosti, zdaj pa to pretvarjamo v poslovni uspeh.«

Stuttgart in Ludwigsburg, Nemčija – V letu 2017 je Bosch zabeležil 6,7-odstotno rast prodaje. Glede na preliminarne vrednosti je dobavitelj tehnologije in storitev lansko leto ustvaril dobiček 78 milijard evrov. Ob upoštevanju učinkov pretvorbe valut je ta rast 8,3-odstotna. Na rezultate prodaje so negativno vplivali učinki pretvorbe valut, in sicer za okrog 1,2 milijarde evrov. »Presegli smo naše napovedi rasti in še povečali naš dobiček. V letu 2017 smo zabeležili največjo prodajo doslej,« je na novinarski konferenci v Ludwigsburgu v Nemčiji o preliminarnih vrednostih povedal dr. Volkmar Denner, predsednik odbora v podjetju Robert Bosch GmbH. Kot rezultat inovativne moči in strategije, ki se osredotoča na povezljivost, podjetje ostaja na poti rasti. Kot je pojasnil Denner: »Že dovolj zgodaj smo prepoznali potencial povezljivosti, zdaj pa to pretvarjamo v poslovni uspeh.« Dohodki od poslovanja pred obrestmi in davki (EBIT) so se v letu 2017 povečali za 18 odstotkov, na okrog 5,3 milijarde evrov. Skladno z EBIT-ovo maržo od poslovanja to predstavlja vrednost 6,8 odstotka. Kot je povedal dr. Stefan Asenkerschbaumer, načelnik finančne službe in predsednik upravnega odbora, je »temelj Boschevega uspeha financiranje ukrepov, s katerimi bi postali vodilni dobavitelj IoT-tehnologije in mobilnih rešitev«. Podjetje ima v naslednjem letu številne priložnosti, s katerimi bi povezljivost preneslo na druga področja, kot so tovarne, stavbe in mesta, prav tako pa želi preoblikovati mobilnost. Denner je prav tako poudaril pomembnost preobrazbe korporativne kulture za digitalno preobrazbo.

Novo: Poslovna enota Industrije 4.0

Denner je povedal, da sta povezljivost in digitalizacija postali del vsakdana pri Boschu, kjer sta močno zasidrani. »Preobrazba nam ponuja številne priložnosti, da pokažemo, da odličnost ni le nekaj, kar pri Boschu obstaja na papirju, temveč tudi v praksi, tako v tehnološkem kot komercialnem pomenu.« Bosch vidi ogromen potencial prodaje v povezani industriji oz. Industriji 4.0. Nova poslovna enota, Boscheva povezana industrija (Bosch Connected Industry), je v začetku januarja 2018 zaposlovala 500 sodelavcev. Tukaj bo Bosch izvajal vse svoje aktivnosti in znanja v smislu Industrije 4.0, še posebej kar zadeva programsko opremo in storitve. Bosch bo prav tako svoje znanje glede vzpostavitve Industrije 4.0 uporabil za nudenje svetovalnih storitev tretjim osebam. Od danes pa vse do leta 2020 želi podjetje izkoristiti Industrijo 4.0 za namen povečanja prodaje za več kot milijardo evrov. Bosch je pridobil delež pri ponudniku zemljevidov 2, s čimer želi nadalje izkoristiti potencial za projekte v domeni Industrije 4.0.

Povezljivost se sooča s temeljnimi izzivi

Denner je poudaril pomembnost povezljivosti IoT (ang. Internet of Things): »Naš planet lahko več milijardam ljudem ponudi življenjske pogoje samo, če najdemo inovativne rešitve za pereče probleme.« Bosch se trenutno ukvarja s približno 170 IoT-projekti, ki se soočajo s temeljnimi izzivi, kot so rast prebivalstva, urbanizacija, onesnaženje zraka in podnebne spremembe. »Z IoT bomo povezali resnični svet in tako izboljšali kakovost življenja,« je povedal Denner. V letu 2017 je podjetje predstavilo nove rešitve za pametno kmetovanje oz. povezalo kmetijstvo, s katerimi upajo, da bodo do leta 2025 nahranili osem milijard ljudi. Tukaj senzorske rešitve in umetna inteligenca pomagata pri pridelovanju belušev, jagod, paradižnika in grozdja. Boscheva tehnologija prav tako želi doseči boljšo učinkovitost in trajnost gojenja ostrig ter živinoreje. Pričakuje se, da bo do leta 2020 digitalni kmetijski trg zrasel za več kot 70 odstotkov.

Pametni domovi in pametna mesta: življenjski prostor za več milijard ljudi

Kot odgovor vse večjemu številu mobilnih in IoT-aplikacij polprevodnikov Bosch gradi novo tovarno čipovja v Dresdnu, v katero želi do leta 2021 vložiti več kot milijardo evrov. Te čipe nameravajo uporabiti tudi v pametnih domovih. Poleg povezanih gospodinjskih aparatov bo Bosch v pametnih kuhinjah nudil tudi številne digitalne storitve. Njegov Home Connect ekosistem vključuje aplikacijo v 12 jezikih, ki jo razvija start-up podjetje Kitchen Stories. Aplikacija ima že več kot 15 milijonov prenosov, vsebuje več kot 1000 receptov, pripravo hrane pa prikazuje z uporabo videoposnetkov in fotografij. V začetku leta je Bosch na CES-u v Las Vegasu predstavil celovit portfelj za povezovanje celotnih mest.

Med drugim je tukaj tudi mobilna naprava »Climo«, ki prikazuje realnočasovne podatke o kakovosti zraka v mestu. 80 svetovnih metropol se bo do leta 2025 spremenilo v pametna mesta, Bosch pa že danes razvija 14 projektov v tej panogi. Trg pametnih mest bo do leta 2020 zrasel na 700 milijard evrov.

Urbana mobilnost: brez emisij, stresa in nesreč

Urbanizacija gre z roko v roki s številnimi težavami. Do leta 2050 se bo urbani promet povečal za 30 odstotkov. »Želimo doseči urbano mobilnost, ki bo brez emisij, stresa in nesreč. Zaradi tega želimo avtomatizirati, elektrificirati in povezati cestni promet,« je povedal Denner. V začetku tega poletja bo platforma Coup na ulice Madrida dostavila svoje e-skuterje. Tudi avtomatizacija bo naredila svoje pri sprostitvi urbanega prometa – do začetka prihajajočega desetletja bosta Bosch in Daimler uresničila idejo o samostojnih vozilih, ki ne potrebujejo voznika. Prva testna vozila bodo na cesti v začetku leta 2018. Bosch in Daimler sta že leta 2017 naredila korak naprej pri avtomatizaciji vozil: v parkirni garaži muzeja Mercedes-Benz sta podjetji razvili prvo svetovno rešitev za popolnoma avtomatsko parkiranje.

Pogon prihodnosti: zavezništva pospešujejo gorivne celice

Glede elektrifikacije je Bosch v letu 2017 naredil ključen korak naprej. Za hibridna vozila je pričel izdelovati 48-voltne akumulatorje, ki se lahko preprosto vgradijo v nove modele vozil. Uveljavljenim proizvajalcem in startupom so tako prihranjeni dolgoročni in dragi razvojni procesi. Od leta 2019 bo Boscheva nova električna pogonska os oz. e-pogonska os povečala domet električnih vozil. »Bosch pospešuje svoje razvoje v elektromobilnosti. V letu 2017 smo pridobili številna naročila, nekatera od njih so vredna več milijard evrov,« je povedal Denner. Bosch sodeluje z ameriškim startupom Nikola Motors pri razvoju vodikove e-pogonske osi za težka vozila. »Gorivne celice bodo do leta 2030 igrale ključno vlogo pri pogonski mešanici. Pospešujemo naše razvojne aktivnosti in postopoma razširjamo naš portfelj izdelkov,« je povedal Denner. Na Kitajskem, ki ima največji trg za elektromobilnost, Bosch s podjetjem Weichai, izdelovalcem motorjev za tovornjake, sodeluje pri pilotnem projektu za razvoj gorivnih celic za tovornjake. Kot je pojasnil Denner: »Od koles do tovornjakov – v elektromobilnem poslu ni nobenega dobavitelja, ki bi bil tako obsežno razširjen, kot je Bosch.«

Tehnološko uresničljiva vizija: zgorevalni motor brez ogljika

Denner je poudaril pomembnost in potencial zgorevalnih motorjev: »Malo verjetno je, da bomo dosegli naše cilje glede CO2 v Evropi brez dizla.« Glede prepovedi dizelskih vozil je Denner poudaril, da danes že obstaja učinkovita tehnologija za dizle, ki varčuje z resursi. In ne samo to: »Naša testna vozila so že skladna z omejitvami za leto 2020. Razvijamo in testiramo sisteme, ki so krepko pod temi omejitvami,« je povedal Denner, čigar odgovornost so med drugim tudi raziskave in napredno inženirstvo. Boschevi inženirji imajo ambiciozen cilj: razviti zgorevalni motor, ki »izdihuje« samo, kar »vdihuje«. Z izjemo CO2 se njegove emisije naj ne bi razlikovale od zunanjega zraka. Ko jih poganjajo sintetična goriva, bi taki motorji lahko bili celo brez ogljika.

Inovacijska kultura: razvoj povezljivosti

»Brez kulturne spremembe ni digitalne preobrazbe,« je povedal Denner. »Razmišljamo o preobrazbi vodenja in sodelovanja, kar krepi našo kulturo inovacije.« Bosch v veliko panogah razdira hierarhije in odstranjuje meje med oddelki in funkcijami. Podjetje je že zmanjšalo svoje upravne obremenitve, ki so običajne pri velikih podjetjih, za več kot dve tretjini, prav tako pa je odstranilo individualne bonuse. Denner verjame, da je Boscheva kultura inovacij jasna konkurenčna prednost: »Imamo srečo, da imamo delovno silo, ki si neprestano želi napredka.«

Poslovni razvoj v letu 2017 po poslovnih sektorjih

Vsi poslovni sektorji so prispevali k pozitivnemu razvoju poslovanja podjetja v letu 2017. Glede na preliminarne vrednosti je bila prodaja mobilnih rešitev večja za 7,8 odstotka, kar je trikrat več v primerjavi z globalno avtomobilsko industrijo, in sicer 47,4 milijarde evrov. Ob upoštevanju učinkov pretvorbe valut je bila rast 9,2-odstotna. Ta uspeh je primarno zaradi vse večjega povpraševanja po sistemih vbrizgavanja dizla, še posebej v sektorju vozil za poslovne namene, po sistemih vbrizgavanja bencina ter po sistemih za pomoč voznikom in infotainment. V sektorju potrošniškega blaga sta BSH Hausgeräte in Power Tools povečala svojo prodajo za 4,5 odstotka na 18,5 milijarde evrov. Ob upoštevanju učinkov pretvorbe valut je bila rast prodaje 6,7-odstotna. BSH Hausgeräte se je še posebej dobro odrezalo v letu 2017, ko je praznovalo svojih 50 let delovanja. Sektor industrijske tehnologije je zabeležil neverjetno rast 7,7 odstotka, prodaja je narasla na 6,7 milijarde evrov. Ob upoštevanju učinkov pretvorbe valut je ta rast 8,5-odstotna, v večji meri pa gre ta rast na račun oddelka za razvoj tehnologije vozil in nadzora (ang. Drive and Control Technology Division). Sektor energetske in gradbene tehnologije je zabeležil prodajo v vrednosti 5,4 milijarde evrov, kar je 3,1-odstotna rast oz. 4,8-odstotna rast ob upoštevanju učinkov pretvorbe valut. Oddelka za sisteme termotehnologije in varnosti sta pridobila nove stranke s svojimi povezljivimi rešitvami za ogrevanje in hlajenje prostorov ter s pametno tehnologijo za avtomatizacijo in varnost.

Poslovni razvoji v letu 2017 po regijah

Bosch je zelo dobro posloval v Evropi, kjer je zabeležil rast prodaje za 5,5 odstotka (6,3 odstotka ob upoštevanju učinkov pretvorbe valut), in sicer na 40,7 milijarde evrov. Eden od razlogov je nepretrgana rast zahodne in osrednje Evrope. Zaradi makroekonomskih dejavnikov v Severni Ameriki je rast tehnologije in storitev ob upoštevanju učinkov pretvorbe valut približno enaka v primerjavi s prejšnjim letom. Prodaja je narasla na 12,1 milijarde evrov, kar je nominalen upad za 2,3 odstotka. Okrevanje Južne Amerike se je nadaljevalo, zabeležena je bila 15-odstotna rast na 1,6 milijarde evrov. Ob upoštevanju učinkov pretvorbe valut je ta rast 12-odstotna. Bosch je zabeležil močno rast v Afriki in Aziji-Pacifiku, kjer so zabeležili 23,6 milijarde evrov od prodaje. Na letni ravni je ta rast 14-odstotna oz. 17-odstotna ob upoštevanju učinkov pretvorbe valut.

Več zaposlenih: več kot 400.000 sodelavcev

V letu 2017 je delovna sila pri Boschu narasla za okrog 11.200 ljudi po vsem svetu. Skupina Bosch je na dan 31. 12. 2017 zaposlovala 400.500 ljudi. Bosch je zaposlil številne strokovnjake za programsko opremo in IT po vsem svetu. Nove zaposlitve so pretežno zaradi Azije-Pacifika in osrednje ter vzhodne Evrope. V Nemčiji je zaposlitev dobilo dodatnih 3800 ljudi.

Pričakovanja za 2018: boljša prodaja in rezultati kljub slabemu gospodarskemu okolju

Bosch v letu 2018 pričakuje zmerno globalno gospodarsko rast (2,5 odstotka). Na splošno pa dobavitelj tehnologije in storitev pričakuje serijo gospodarskih tveganj zaradi geopolitičnih dogajanj, kot so brexit, nepredvidljiva zunanja politika ZDA in zaostrovanja razmer s Severno Korejo. Bosch pričakuje, da se bo gospodarski zagon še posebej upočasnil na Kitajskem. Kljub težkemu okolju Bosch za leto 2018 načrtuje nadaljnji dvig svoje prodaje in rezultatov ter nadaljevanje preobrazbe v vodilno IoT-podjetje in ponudnika mobilnih rešitev.

Skupina Bosch je vodilni svetovni dobavitelj storitev in tehnologije. Zaposluje približno 400.500 sodelavcev po vsem svetu (na 31. december 2017). Po prvih podatkih je družba leta 2017 ustvarila promet v višini 78 milijarde evrov. Njene dejavnosti so razdeljene v štiri poslovne sektorje: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods in Energy and Building Technology. Bosch kot vodilno podjetje na področju interneta stvari ponuja inovativne rešitve za pametne domove, pametna mesta, povezano mobilnost in povezano industrijo. S pomočjo svojega strokovnega znanja in senzorske tehnologije, programske opreme ter storitev kot tudi s pomočjo svojega IoT oblaka svojim strankam ponuja povezane večdomenske rešitve iz enega vira. Strateški cilj skupine Bosch je zagotoviti inovacije za povezano življenje. Bosch izboljšuje kakovost življenja po vsem svetu z izdelki in storitvami, ki so inovativni in navdušujejo. Na kratko, Bosch po vsem svetu ponuja »tehniko za življenje«. Skupina Bosch obsega podjetje Robert Bosch GmbH ter več kot 450 podružnic in regionalnih podjetij v približno 60 državah. Boscheva svetovna proizvodna in prodajalna mreža skupaj s prodajnimi in servisernimi partnerji pokriva skoraj vsako državo na svetu. Osnova za bodočo rast družbe so njene inovacije. Bosch na 120 lokacijah po celem svetu na področju raziskav in razvoja zaposluje 62.500 sodelavcev.

Podjetje je leta 1886 v Stuttgartu ustanovil Robert Bosch (1861–1942) kot »delavnico za finomehaniko in elektrotehniko«. Posebna lastniška sestava podjetja Robert Bosch GmbH zagotavlja podjetniško svobodo skupine Bosch in podjetju omogoča dolgoročno načrtovanje ter vlaganje v večje naložbe za zagotovitev njegove prihodnosti. Dvaindevetdeset odstotkov delniškega kapitala podjetja Robert Bosch GmbH je v lasti dobrodelne fundacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Večina glasovalnih pravic je v rokah industrijskega trusta Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcije lastništva podjetja izvaja trust. Preostale delnice so v lasti družine Bosch in družbe Robert Bosch GmbH.

Več podatkov je na voljo na spletnih straneh

www.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse