Naša odgovornost
Z delovanjem na ekonomično, okoljsko in socialno odgovoren način želimo izboljšati kakovost življenja ljudi in zaščititi dobrobit sedanjih in prihodnjih generacij. Energijo iz obnovljivih virov želimo narediti bolj dostopno, mobilnost bolj varno, čisto in gospodarno, hkrati pa na vseh ravneh razvijati ekološko prijazne proizvode.
Jasna strategija za več trajnosti
Strategija za trajnost družbe Bosch je osnovana na konkretnih ciljih na vseh prednostnih področjih. Že več let dosledno delamo, da uresničimo te cilje.
Trajnost je ravnovesje med gospodarsko, ekološko in družbeno razsežnostjo naših poslovnih dejavnosti kot del odgovornega korporativnega upravljanja.
Osrednje točke našega trajnostnega upravljanja smo povzeli v naši viziji „Nove razsežnosti“. V njej je opisanih šest tematskih področij, ki določajo okvir za naše dejavnosti v prihodnjih letih.
Naše vrednote — na čem gradimo
Naše vrednote odsevajo naš način poslovanja: našo poklicno etiko pri sodelovanju s poslovnimi partnerji, z vlagatelji, zaposlenimi in družbo.
Usmerjenost v prihodnost in rezultate
Osredotočeni smo na rezultate in zagotavljanje naše prihodnosti. S tem ustvarjamo tudi trdno podlago za družbene pobude podjetja in fundacije.
Odgovornost in trajnost
Delujemo preudarno in odgovorno v korist družbe in okolja.
Pobuda in odločnost
Delujemo samoiniciativno, prevzemamo podjetniško odgovornost in odločno sledimo svojim ciljem.
Odprtost in zaupanje
Delamo in sodelujemo v duhu zaupanja ter odkrito komuniciramo.
Pravičnost in spoštovanje
S sodelavci in poslovnimi partnerji ravnamo pošteno in spoštljivo ter to razumemo kot temelj našega uspeha.
Zanesljivost, verodostojnost, zakonitost
Obljubljamo le tisto, kar lahko izpolnimo, dogovore sprejemamo kot zavezujoče ter spoštujemo in upoštevamo zakonodajo v vseh naših poslovnih transakcijah.
Raznolikost, pravičnost, vključenost
Cenimo in spodbujamo raznolikost, enakost in vključenost zaradi njihove obogatitve ter jih vidimo kot bistvene za naš uspeh.
Dolgoročno se iskren in pošten poslovni odnos vselej izkaže za najbolj dobičkonosnega.
Skladnost – tudi zunaj družbe
Skladnost se nanaša na upoštevanje pravnih zahtev in smernic družbe. V družbi Bosch je to integralni del naših korporativnih vrednot. V ta namen smo v svojem globalno veljavnem "Kodeks ravnanja" nedvoumno definirali svoje mnenje o pravnih zahtevah in etičnih vprašanjih. Kodeks skupaj z vrednotami družbe Bosch zagotavlja temelj, za katerega smo prepričani, da je ključ do poslovne uspešnosti družbe Bosch. Ker je odgovorno in zakonito poslovno vedenje pomembno tudi zunaj družbe, smo v ustreznem kodeksu poslovnega ravnanja oblikovali svoja pričakovanja za poslovne partnerje.
Sistem upravljanja skladnosti na ravni podjetja
Sistem upravljanja skladnosti družbe Bosch zagotavlja zavezujoč okvir po vsem svetu za spodbujanje skladnega ravnanja in služi za zmanjšanje tveganj skladnosti. Zagotavlja osnovo za učinkovito izvajanje zunanjih in notranjih zahtev ter določa minimalne zahteve za procese, ki so pomembni za skladnost. Ti vključujejo različne preventivne in kontrolne ukrepe ter notranji sistem Bosch za prijavo nepravilnosti. Zaposleni, poslovni partnerji in tretje osebe lahko ta sistem uporabljajo kadarkoli za prijavo neskladnosti, po želji tudi anonimno.
Pogosta vprašanja
Skladnost pomeni upoštevanje zakonov in pravil podjetja. Z drugimi besedami, vse poslovne dejavnosti skupine Bosch in njenih sodelavcev morajo biti v skladu z vsemi pravnimi zahtevami, kodeksom ravnanja ter veljavnimi smernicami in centralnimi direktivami, ki se na kakršen koli način nanašajo na to temo (»načelo skladnosti«).
Tema skladnosti zadeva vse sodelavce, saj so vsi neposredno ali posredno prizadeti zaradi kršitev: na eni strani lahko kršitve zakonodaje, odvisno od resnosti primera, vodijo do kazenskega pregona. Na drugi strani lahko kršitve načela skladnosti povzročijo podjetju premoženjsko škodo ter škodijo njegovemu ugledu. Rezultat je poslabšanje poslovne učinkovitosti podjetja in posledično tudi njegovega uspeha. Skladnost se prav tako nanaša na poslovne odnose med Boschem in tretjimi osebami: Bosch noče biti vključen v kršitve načela skladnosti drugih strank.
Dolžnost vseh zaposlenih je, da morebitne kršitve načela pravne skladnosti prijavijo in na ta način pomagajo omejiti posledice takih kršitev ter preprečiti podobna nedopustna ravnanja v prihodnje. To velja tudi za poslovne partnerje in tretje osebe.
• vsi zaposleni, vključno s pripravniki in študenti doktorskega študija
• zunanji sodelavci kot na primer podizvajalci ali sodelavci, ki delajo za zunanje ponudnike storitev
• Kateri koli poslovni partner, kot so dobavitelji, kupci ali Joint Venture partnerji.
• katera koli tretja oseba
Pomembno je, da se prijavijo zadeve, ki kažejo na kriminalna dejanja — na primer krajo, goljufijo ali podkupovanje/sprejemanje podkupnine — oziroma zadeve, ki kažejo na sistematično kršenje pravnih določil ali internih pravil podjetja, na primer namerna in dolgotrajna neskladnost s standardi kakovosti ali varnostnimi standardi oziroma s Kodeksom vedenja.
Da. Uradniki za zagotavljanje pravne skladnosti so odgovorni za opravljanje preiskav, zbiranje dokazov, ki jih bo sodišče upoštevalo, ter sprožitev potrebnih postopkov. Te uradnike podpirajo specialisti, ki imajo potrebna znanja in ustrezno avtoriteto.
Ljudem, ki po njihovem prepričanju in v dobri veri prijavijo domnevne kršitve pravne skladnosti, se zaradi tega ni treba bati kakršnihkoli posledic.
Da, prijave lahko pošljete anonimno, in sicer na Boschevo odprto linijo za zadeve v zvezi z zagotavljanjem skladnosti. V sistemu Boscheve odprte linije je mogoče ustvariti skrit poštni predal, prek katerega lahko anonimno komunicirate s pristojnim uradnikom za zagotavljanje pravne skladnosti.
Uradnik za zagotavljanje pravne skladnosti je dolžan sprožiti preiskavo glede domnevnih kršitev in zagotoviti, da se zadeva ustrezno reši (po potrebi s pomočjo Boschevih ali zunanjih strokovnjakov).
Uradnik za zagotavljanje skladnosti mora obravnavati in dokumentirati vsako prijavo kršitev ter morebitne izvedene ukrepe. Upoštevaje legitimen interes vpletenih strani lahko oseba, ki je kršitve prijavila, poizve, kakšno je stanje preiskave. Če je bila preiskava zadeve ovržena, ker kršitve niso bile ugotovljene, bo prijavitelj o tem ustrezno obveščen, če je moral tekom preiskave dati izjavo ali če je take informacije sam zahteval.
Vsaka prijava morebitnih kršitev običajno zahteva razkritje osebnih podatkov. Sprejemanje in procesiranje takih prijav zato zahteva, da prijavitelji potrdijo, da so bili obveščeni o njihovih pravicah glede zasebnosti in varstva osebnih podatkov in da se strinjajo, da se bodo ti uporabili tekom preiskave zadeve. V primeru anonimnih prijav to seveda ne velja.
Kontaktirajte Bosch
Z veseljem vam bomo pomagali.