Bosch se zanaša na svoje prednosti kot vodilno podjetje na področju tehnologije
Strategija 2030: V prihodnost z ambicioznimi cilji
08/05/2025
- Poslovno leto 2024: prihodki od prodaje 90,3 milijarde evrov/operativna EBIT marža 3,5 odstotka/približno 13 milijard evrov predhodnih naložb.
- Pogled na leto 2025: ključni trgi z malo zagona/Cilji: povečanje prihodkov in EBIT-marže, doseči raven prostega denarnega toka iz prejšnjega leta.
- Spodbujanje tehnološkega napredka, krepitev inovativnosti: Bosch namenja 250 milijonov evrov novega tveganega kapitala za startupe.
- Stefan Hartung: »S svojo Strategijo 2030 si postavljamo ambiciozne cilje, ki nam bodo služili za orientacijo v časih globalnih pretresov.«
- Markus Forschner: »Bosch si z zgodnjim ukrepanjem v negotovih časih zagotavlja finančni manevrski prostor.«
Stuttgart in Renningen, Nemčija – Skupina Bosch nadaljuje ambiciozno Strategijo 2030 za krepitvijo konkurenčnega položaja, čeprav je tržno okolje lani močno zaviralo rast: z 90,3 milijarde evrov prihodkov od prodaje je ponudnik tehnologij in storitev v letu 2024 ustvaril za 1,4 odstotka manj dohodkov od prodaje kot prejšnje leto oziroma za 0,5 odstotka manj po prilagoditvi za učinke menjalnih tečajev. Operativni EBIT (dobiček pred obrestmi in davki) je znašal 3,1 milijarde evrov (2023: 4,8 milijarde evrov); operativna EBIT-marža je bila 3,5 odstotka. Ob predstavitvi letnih rezultatov podjetja je Stefan Hartung, predsednik upravnega odbora Robert Bosch GmbH, dejal: »V poslovnem letu 2024 smo dosegli pomembne izboljšave na področju stroškov, struktur in portfelja. Držimo se svojih ambicioznih ciljev, da bomo še naprej rasli in krepili finančno neodvisnost. Strategija 2030 nam daje usmeritev, ki jo potrebujemo, zlasti v časih globalnih pretresov, da postanemo najkasneje v petih letih eden od treh vodilnih ponudnikov na svojih glavnih trgih.«
Podjetniška strategija se odraža tudi v finančnih ciljih Boscha: ob normalni stopnji inflacije med 2 in 3 odstotki si Bosch do leta 2030 prizadeva za povprečno letno rast med 6 in 8 odstotki. V prvem četrtletju 2025 je Bosch povečal prodajo v primerjavi z lanskim letom za 4 odstotke, in sicer v evrih in prilagojeno za učinke menjalnih tečajev. Skupina Bosch še vedno cilja na ciljno maržo 7 odstotkov do leta 2026. Hartung to ocenjuje kot izjemno zahtevno nalogo glede na globalne spremembe in predvsem močnejšo konkurenco iz Azije: »Še naprej bomo intenzivno delali na svojih stroških in strukturah ter se osredotočali na donosna poslovna področja.« Bosch je že napovedal strukturne prilagoditve in zmanjšanje zaposlenih na različnih področjih z namenom krepitve konkurenčnosti podjetja. Podjetje je v stiku s predstavniki zaposlenih in jih poziva, naj hitro dosežejo dogovor in začnejo implementacijo. »Šele takrat bomo lahko izkoristili priložnosti v dinamičnem tržnem okolju, vključno s tistimi, ki se pojavijo nenadoma. Ne moremo si več privoščiti čakanja, saj bi to še dodatno oslabilo naš konkurenčni položaj.« Na splošno Bosch predvideva, da se bo število delovnih mest v podjetju še naprej zmanjševalo, zlasti v Nemčiji in Evropi.
Inovacijske spodbude: naložba 250 milijonov evrov v startupe
Bosch se zanaša na svoje prednosti, da bo uspešno prebrodil trenutno preobrazbo trgov in tehnologij: »Kot vodilni globalni ponudnik tehnologij se popolnoma zavedamo svojih prednosti, kot je visoka stopnja inovativnosti,« je pojasnil Hartung. »To nam bo odprlo številne priložnosti za prihodnost, tudi v neugodnem okolju.« Samo lani je Bosch prijavil več kot 6700 patentov, s čimer se po ocenah analitikov Clarivate uvršča med 100 najbolj inovativnih podjetij na svetu. Bosch vidi tudi sodelovanje s startupi kot glavno spodbudo za rast. Kot eden največjih korporativnih vlagateljev tveganega kapitala v Evropi je skupina Bosch napovedala nov sklad tveganega kapitala: hčerinsko podjetje Bosch Ventures bo zagotovilo približno 250 milijonov evrov. »Naložbe v startupe spodbujajo tehnološki napredek v gospodarstvu in družbi, hkrati pa sodelovanje koristi tudi našim sektorjem,« pravi Hartung in pojasnjuje, zakaj se podjetje še naprej tako osredotoča na tvegani kapital. »Inovacije so prav tako pomemben gonilnik gospodarske rasti države.«
Trajnost: novi cilji glede CO2 kljub globalnim gospodarskim pretresom
Na političnem področju Bosch, kot tudi celotna industrija, opaža razpadanje svetovnega reda. »Trenutno doživljamo velike pretrese v svojem poslovnem okolju, medtem ko se v globalnem gospodarstvu prosti trg sooča z ogromnimi pritiski,« je dejal Hartung. Glede na novo vlado v Nemčiji je Hartung poudaril, da novi dolgovi nikogar ne odvezujejo obveznosti varčevanja, kjer koli je to mogoče. »Milijarde evrov vredne finančne pakete bi bilo treba namensko vložiti v načrtovane reforme,« je dejal. Skupina Bosch je s predstavitvijo novih ciljev za obseg 3 poudarila svoje prepričanje, da kljub vsem globalnim pretresom ne smemo spregledati ukrepov za podnebje. Hartung je pojasnil, da je cilj do leta 2030 še dodatno zmanjšati emisije ogljika izven neposrednega vpliva družbe Bosch, na primer emisije zaradi uporabe izdelkov. Ne glede na cilje rasti želi Bosch do takrat podvojiti svoj cilj zmanjšanja emisij CO2 s 15 na 30 odstotkov v primerjavi z letom 2018.[1] »Podnebne spremembe ne bodo kar izginile samo zato, ker ima globalno gospodarstvo trenutno druge izzive,« je poudaril Hartung. »Trajnost ostaja prednostna naloga družbe Bosch.«
Poslovno leto 2025: priložnosti za rast kljub negotovostim
Glede na nestanovitna gibanja v svetovni trgovini Bosch meni, da so obeti za tekoče leto polni negotovosti. Posledice dodatnih carin in možni gospodarski učinki evropskih in nemških infrastrukturnih naložb prav tako otežujejo oceno. Za tekoče leto Bosch še vedno pričakuje skromno rast globalnega gospodarstva za 2,25 do 2,75 odstotka. »Moramo se še bolj potruditi, da ohranimo konkurenčne stroške, svojo strategijo rasti pa bomo spodbujali z naložbami, inovacijami in prevzemi,« je dejal Markus Forschner, član upravnega odbora in finančni direktor Robert Bosch GmbH. »Še naprej bomo širili uspešno strategijo regionalizacije. Bližina strankam je in bo za nas še naprej pomembna.« Letos namerava Bosch doseči organsko rast prodaje in prihodkov med 1 in 3 odstotki, čeprav bo poslovno okolje zaradi šibkih osrednjih trgov še naprej težavno. Operativna EBIT-marža naj bi se v primerjavi z letom 2024 znatno izboljšala, čeprav naj bi na dobiček spet vplivale visoke predhodne naložbe v tehnologije prihodnosti in strukturne prilagoditve. Po Forschnerjevih besedah naj bi bila skupna prodaja leta 2025 celo za eno do dve odstotni točki višja, če bo do sredine leta končan načrtovani prevzem delov podjetij Johnson Controls in Hitachi Prva popolna konsolidacija bo potekala v poslovnem letu 2026.
Mobilnost: inovacije na področju programske opreme in vodika
V poslovnem sektorju mobilnosti Bosch pričakuje, da bo razvoj elektromobilnosti, vodika in programsko definiranih vozil pomemben spodbujevalec rasti. »Prihodnost mobilnosti bo določala programska oprema – in kot partner avtomobilskim proizvajalcem želimo ostati v ospredju,« je dejal Hartung. Na sejmu Auto Shanghai je Bosch pred kratkim predstavil vrsto inovacij, med drugim modularni sistem za pomoč vozniku v treh različicah – za osnovni, srednji in premium segment – ter računalnik v kokpitu vozila s funkcijami umetne inteligence. Na področju elektromobilnosti Bosch letos začenja proizvodnjo z dodatnimi 50 projekti, predvsem v Evropi in na Kitajskem. »Pomembna tehnologija prihodnosti je vodikov motor,« je dejal Hartung. »Ta pogon lokalno ne ustvarja CO2 in je še posebej primeren za težka tovorna vozila ter zmogljive gradbeniške in kmetijske stroje.« Bosch je na sejmu Hannover Messe premierno predstavil svežnje Hybrion, ki so srce elektrolitskih naprav za proizvodnjo vodika. Podjetje pričakuje, da bo na tem trgu do leta 2030 ustvarilo prihodke v višini več milijard.
Potrošniški izdelki: povezljivost in baterije za večje udobje
Bosch pričakuje, da bodo nove zahteve strank kljub slabšim gospodarskim razmeram zagotovile pomembne priložnosti za rast v sektorju potrošniških izdelkov. Na področju električnih orodij je poudarek na širjenju ponudbe akumulatorskih naprav. Ponudba za komercialne stranke, kot so električarji, zdaj vključuje tudi brezžično hidravlično orodje. »Bosch je število novih izdelkov v letu 2024 že znatno povečal,« je dejal Hartung. »V tekočem letu načrtujemo znatno povečanje ponudbe električnega orodja s približno 90 novimi izdelki.« Med drugim Bosch sprejema nov standard povezljivosti Matter za gospodinjske aparate: letos Bosch Siemens Hausgeräte lansira hladilnik-zamrzovalnik, ki je prvi gospodinjski aparat s podporo za Matter na trgu. Omogoča hitro, preprosto in varno povezljivost med različnimi proizvajalci. »Da bi bolje zadovoljili regionalno povpraševanje, trenutno gradimo svojo prvo tovarno gospodinjskih aparatov na afriški celini,« je dejal Hartung. Bosch namerava v novi tovarni v Egiptu letno proizvesti do 350.000 pečic za stranke v Afriki in na Bližnjem vzhodu.
Industrijska tehnologija: poudarek na programski opremi za proizvodnjo
Na področju industrijske tehnologije Bosch pričakuje, da se bo število naročil stabiliziralo, in si še vedno prizadeva, da bi do začetka naslednjega desetletja samo s programsko opremo in storitvami, ki temeljijo na programski opremi, dosegel prihodke od prodaje v višini približno 1 milijarde evrov. En korak k temu cilju je celovita ponudba digitalnih storitev, kot je Hydraulic Hub, ki poenostavi in pospeši servisiranje ter vzdrževanje industrijskih hidravličnih izdelkov ter s tem poveča razpoložljivost strojev. »V industrijski tehnologiji je še naprej naš poudarek na programski opremi,« je dejal Hartung. »Naše stranke imajo prednost od tega, da prodajamo od uporabnika do uporabnika in vključujemo izkušnje iz lastne proizvodnje.« Poleg tega naj bi se v prihodnosti še bolj osredotočili na avtomatizacijo tovarn na področjih rasti, kot so proizvodnja baterij, polprevodnikov in potrošniškega blaga. Bosch Rexroth je pred kratkim na sejmu Hannover Messe predstavil številne inovacije za energetski prehod – na primer za elektrifikacijo industrijskih in mobilnih aplikacij.
Energetika in gradbeništvo: širitev poslovanja s HVAC
V sektorju Energetika in gradbeništvo Bosch pričakuje, da bo načrtovani prevzem poslovanja s sistemi za ogrevanje, prezračevanje in klimatizacijo (HVAC) podjetij Johnson Controls in Hitachi prinesel znatno rast. »Želimo biti med svetovnimi vodilnimi na področju ogrevalne in klimatizacijske tehnologije,« je dejal Hartung v zvezi s prevzemom, ki naj bi bil zaključen do sredine leta. »Od prevzema pričakujemo močno rast, zlasti v Severni Ameriki in Indiji.« Rast bodo spodbudili tudi novi hibridni sistemi toplotnih črpalk (ogrevanje »vse v enem«), ki jih je Bosch prvič predstavil na sejmu ISH. Ti lahko delujejo kot samostojni plinski ali oljni kondenzacijski kotli ali v kombinaciji z zunanjo enoto toplotne črpalke. Lahko jih celo prilagodimo za delovanje samo na električno energijo. Pri gradbeni tehnologiji se Bosch bolj osredotoča na integratorsko poslovanje, medtem ko prejšnji prevzemi krepijo njegovo avtomatizacijo dejavnosti. Ključni dejavnik rasti na vseh teh področjih je uporaba umetne inteligence: denimo rešitve za zaznavanje požarov v naravi omogoča zgodnje odkrivanje gozdnih požarov. Plinski senzorji zaznajo dimne pline, ki jih algoritmi umetne inteligence poročajo reševalcem in jim posredujejo informacije, zbrane z droni.
Poslovno leto 2024: velike naložbe v prihodnost, pozitiven prost denarni tok
V letu 2024 je Bosch ustvaril pozitiven prost denarni tok v višini 0,9 milijarde evrov (2023: 2,2 milijarde evrov) in tako kljub nižjemu EBIT-u dosegel cilj 1 odstotka prihodkov od prodaje. »Konzervativna finančna politika skupine Bosch zagotavlja finančno fleksibilnost in omogoča velike prevzeme ter obsežne naložbe,« je dejal Forschner. V zadnjih petih letih je skupina Bosch vložila skupno približno 57 milijard evrov v področja prihodnosti, da bi ohranila vodilno vlogo pri inovacijah. Stroški za raziskave in razvoj so v letu 2024 znašali 7,8 milijarde evrov (2023: 7,3 milijarde evrov). Delež raziskav in razvoja je ostal na visoki ravni 8,6 odstotka (2023: 8,0 odstotka). Kapitalske naložbe so se letno nekoliko zmanjšale na 5,1 milijarde evrov (2023: 5,5 milijarde evrov). Likvidnost po konsolidiranem izkazu denarnih tokov je znašala 8,2 milijarde evrov (2023: 7,4 milijarde evrov); delež lastniškega kapitala 44,3 odstotka (2023: 44,2 odstotka) poudarja finančno stabilnost Boscha.
Poslovno leto 2024: razvoj po poslovnih sektorjih
Vsi poslovni sektorji so občutili posledice šibkega razvoja na svojih osrednjih trgih. Zaradi globalnega upada proizvodnje vozil so bili prihodki v sektorju mobilnosti 55,8 milijarde evrov, kar je za 0,7 odstotka manj kot prejšnje leto – vendar so se po prilagoditvi za učinke menjalnega tečaja prihodki od prodaje povečali za 0,2 odstotka. Operativna EBIT-marža je bila 3,8 odstotka (2023: 4,4 odstotka). Poslovni sektor industrijske tehnologije je dosegel prodajo v višini 6,4 milijarde evrov. To pomeni 13,0 odstotkov oziroma 12,5 odstotka manj po prilagoditvi za učinke menjalnega tečaja. Ključno vlogo pri tem je imel večji upad gradbenega in strojnega sektorja na glavnih trgih v Evropi, Severni Ameriki in na Kitajskem, ki je bil večji od pričakovanega. EBIT-marža je znašala 1,2 odstotka (2023: 9,1 odstotka). Poslovni sektor potrošniškega blaga je povečal prihodke od prodaje za 1,6 odstotka na 20,3 milijarde evrov, kar pomeni 2,9-odstotno rast po prilagoditvi za učinke menjalnih tečajev. EBIT-marža je bila 3,5 odstotka (2023: 4,5 odstotka). V poslovnem sektorju za energijo in gradbeno tehnologijo so se prihodki od prodaje na letni ravni zmanjšali za 2,7 odstotka na 7,5 milijarde evrov. Po prilagoditvi na menjalne tečaje je to pomenilo padec za 2,6 odstotka. Glavni razlog je bil upad trga ogrevalne tehnologije v Evropi. EBIT-marža je bila 4,9 odstotka (2023: 9,0 odstotkov).
Poslovno leto 2024: razvoj po regijah
Bosch je šibkost svojih osrednjih trgov najbolj občutil v Evropi. Medtem ko so se prihodki od prodaje v tej regiji zmanjšali za 4,9 odstotka (4,6 odstotka po prilagoditvi za učinke menjalnih tečajev) na 44,5 milijarde evrov, je podjetje v drugih regijah sveta zabeležilo rast: v Ameriki za 4,8 odstotka (5,7 odstotka po prilagoditvi za učinke menjalnih tečajev) na 17,8 milijarde evrov, v azijsko-pacifiški pa za 0,7 odstotka (2,8 odstotka po prilagoditvi za učinke menjalnih tečajev) na 28,0 milijarde evrov.
Poslovno leto 2024: razvoj zaposlenih
Skupina Bosch je ob koncu leta 2024 zaposlovala 417.859 ljudi po vsem svetu (2023: 429.416). Skupno število zaposlenih se je zmanjšalo za 2,7 odstotka, kar pomeni za 11.557 manj kot prejšnje leto.
Kontaktirajte Bosch
Z veseljem vam bomo pomagali.