Preskoči na glavno vsebino
Bosch v Sloveniji
Novice

CES 2019: Bosch podaljšal svoj položaj kot vodilno podjetje IoT

Povezane rešitve za mobilnost in domove prihodnosti

11/01/2019

  • IoT in AI: »Samo s pomočjo umetne inteligence bomo lahko izkoristili celoten potencial IoT.«
  • IoT na cesti: Bosch predstavlja povezano mobilnost prihodnosti.
  • IoT doma: Povezane naprave pomembno olajšajo življenja lastnikov domov.
  • IoT #LikeABosch: Bosch sprožil globalno kampanjo IoT podobe
CES 2019

Las Vegas, NV – Več in več, internet stvari (IoT) spreminja naš svet. Bosch bo na CES 2019 v Las Vegasu pokazal, kaj danes že zmore. Od koncepta rednih prevozov, ki omogočajo novo vrsto mobilnosti, do hladilnikov, ki s pomočjo povezljivosti dajejo napotke za hrambo živil in pametnih kosilnic, ki se učijo skozi prakso – spekter rešitev, ki jih bo Bosch predstavil na največjem svetovnem sejmu potrošniške elektronike, je ogromen. »Bosch je že zgodaj prepoznal ogromne priložnosti, ki jih prinaša IoT. Že deset let aktivno oblikujemo povezani svet,« je povedal dr. Markus Heyn, član Boschevega upravnega odbora. »Danes smo vodilno IoT podjetje. Naše poznavanje programske opreme in IT smo postopoma razširili.« Podjetje je z uporabo lastnega oblaka IoT izvedlo več kot 270 projektov na terenu, npr. mobilnost, pametni domovi, pametna mesta in kmetijstvo. Število senzorjev in naprav, ki so povezani prek Boschevega IoT Suite, se je od zadnjega leta povečalo za skoraj 40 odstotkov na 8,5 milijona.

Eden od ključnih dejavnikov za nadaljnjo rast in nove poslovne priložnosti v zvezi z IoT je umetna inteligenca (AI). To je prav tako področje, na katerem Bosch igra odločilno vlogo pri spodbujanju razvoja. »Najbolje bomo odklenili potencial IoT, če ga bomo združili z AI, naše aktivnosti v zvezi z IoT in AI pa bomo vzporedno izvajali naprej,« je povedal Heyn. Po njegovem mnenju je razmerje med obema področjema dopolnilno: »IoT potrebuje inteligenco. Uporaba povezanih stvari za zbiranje podatkov je lahko odločilna spodbuda za razvoj AI. Samo prek AI lahko povezane naprave postanejo inteligentne ter se naučijo tvoriti lastne zaključke. Poleg tega želimo doseči konkretne izboljšave v vsakdanu ljudi – npr. več časa, več varnosti, več učinkovitosti in več udobja.« Heyn navaja primer odkrivanja požara na podlagi videa: s pomočjo inteligentne slikovne analize lahko varnostne kamere v samo nekaj sekundah odkrijejo požar, in sicer še preden sistemski senzorji zaznajo vročino in dim. Tako se lahko požar odkrije veliko prej kot v primerjavi s konvencionalnimi sistemi za odkrivanje požara oz. dima. S tem se lahko prihranijo dragocene minute in rešijo številna življenja.

Drugi ključni dejavnik za uspeh v dobi IoT so partnerstva. Tukaj želi Bosch uveljaviti mešanico tradicionalnih in novih deležnikov. Nedavno sklenjeno zavezništvo s kanadskim ponudnikom platform Mojio je že prineslo prvo integrirano platformo IoT za povezana vozila: v primeru nesreče lahko posebni Boschev algoritem ugotovi kraj, čas in resnost nesreče. Prek oblaka Mojio nato podatke nemudoma prenese na Boschev center za pomoč v sili, ki samodejno prenese podatke na lokalne reševalne službe. Istočasno se sporočilo prenese na določen seznam prejemnikov, bodisi v obliki kratkega sporočila bodisi prek aplikacije Mojio. »Skupaj s podjetjem Mojio vozila povezujemo neposredno z oblakom. Reševalne službe lahko tako hitreje prispejo na kraj nesreče,« je povedal Mike Mansuetti, predsednik podjetja Bosch North America. Od sredine naslednjega leta bo IoT rešitev za storitve v sili na voljo skoraj milijonom voznikom v Severni Ameriki in Evropi.

CES 2019

IoT na cestah: Bosch predstavlja povezano mobilnost prihodnosti

S konceptom vozil za redne prevoze, ki ga je podjetje razvilo interno, bo Bosch kot prvi na svetu s takšnim konceptom predstavil tega na CES. Podjetje z vozilom predstavlja rešitve za avtomatizacijo, povezljivost in elektrifikacijo vozil, obiskovalcem pa daje priložnost, da iz prve roke izkusijo novo vrsto mobilnosti: vozila brez voznikov, ki bodo kmalu posebnost na cestah svetovnih mest. »S tem bomo uresničili našo vizijo mobilnosti, ki je karseda brez emisij, brez nesreč in brez stresa,« je povedal Heyn. Za takšno mobilnost Bosch ne bo dobavljal le komponent in sistemov, temveč celoten nabor mobilnostnih storitev, npr. rezervacije, deljenje vozil in povezljivostne platforme, kot tudi storitve parkiranja in polnjenja. Bosch verjame, da so takšne povezane storitve nujne za prevozne storitve v prihodnosti. Napoved obsega na trgu za te storitve je tudi visoka: medtem ko je v letu 2017 znašal 47 milijard evrov, se ocenjuje, da se bo do leta 2022 povečal na 140 milijard evrov (vir: PwC). Bosch si želi deleža pri tem in meri na bistveno rast v dvomestnem številu z rešitvami, ki jih ponuja. Heyn ne dvomi: »V prihodnosti bo vsako vozilo na cesti uporabljalo Boscheve digitalne storitve. Združili jih bomo v pameten in celovito povezan ekosistem.«

Ena končnih ovir za prenos mobilnosti prevoznih storitev v prakso je avtomatizacija vozil v kompleksnih urbanih okoljih. Bosch verjame, da odgovor leži v partnerstvih: V drugi polovici tega leta bo Silicijeva dolina v mestu San Jose v Kaliforniji postalo pilotno mesto za preizkušanje popolnoma avtomatizirane storitve skupne uporabe vozil brez voznikov, ki jo bosta zagotovili podjetji Bosch in Daimler. Tri stranke so že podpisale pismo o nameri. Na podlagi njunega zavezništva pri razvoju si Bosch in Daimler želita izboljšati pretok urbanega prometa, varnost na cestah ter omogočiti pomemben gradnik za promet prihodnosti. Njun cilj je razviti sistem za popolnoma avtomatizirano vožnjo brez voznika (SAE-stopnje 4/5), ki bi bil pripravljen za proizvodnjo z začetkom naslednjega desetletja.

CES 2019

IoT doma: Povezane naprave pomembno olajšajo življenja lastnikov domov

Povpraševanje po izdelkih in storitvah, ki olajšujejo življenja uporabnikov, ne zadeva zgolj cest. »Posvečamo se ideji povezanega doma in aparatov, ki mislijo avtonomno in razumejo želje uporabnikov,« je povedal Heyn. Na CES bo podjetje predstavilo novo funkcijo za hladilnike s spletno podporo, ki lahko prepoznajo vrste hrane in ponudijo priporočila za hrambo. Notranja kamera samodejno prepozna nekaj 60 vrst sadja in zelenjave ter prek aplikacije priporoča idealno lokacijo za njihovo hrambo. Posledično se živila shranijo na optimalen način, s čimer se podaljša njihova svežina in jih ni treba zavreči tako pogosto.

Druga novost je projektor PAI, ki lahko projicira virtualni uporabniški vmesnik na kuhinjski pult. Integriran 3D-senzor zazna gibe rok in tako omogoča aktivacijo funkcij na dotik. Tako lahko uporabniki preprosto prikličejo recepte s spleta in med kuhanjem in peko opravijo telefonske pogovore prek spleta. Ker je bil projektor PAI razvit posebno za kuhinjske prostore, ni tako občutljiv, kot sta pametni telefon in tablica. Projektor se lahko upravlja tudi, če ima uporabnik mastne prste. PAI bo februarja 2019 debitiral na Kitajskem, čemur bo sledila uvedba na trg v ZDA.

Bosch bo na CES prav tako predstavil Indego S+, novo robotsko kosilnico s spletno povezljivostjo. To je ena od prvih robotskih kosilnic na trgu, ki podpira govorne ukaze prek Amazonove Alexe. Prav tako je ena od prvih robotskih kosilnic, ki lahko na podlagi vremenskih napovedi na spletu samodejno določi optimalen dan za košnjo. Bosch na podlagi umetne inteligence izboljšuje način, s katerim njegova robotska kosilnica prepozna ovire na travi z analizo podatkov, kot so pretok motorja, pospeševanje, hitrost motorja in smer. »S pomočjo umetne inteligence je vzdrževanje zelenih površin lažje in priročnejše. Naša vizija je Indego, ki se prilagodi svojemu vrtu ter tako vsakič idealno pokosi travo,« je povedal Heyn.

IoT #LikeABosch: Bosch začenja digitalno kampanjo IoT

Bosch bo na CES 2019 imel premiero svoje kampanje IoT o podobi. Poglavitna stvar kampanje je hiphop video posnetek, v katerem je protagonist spretni uporabnik IoT. Bosch s svojo kampanjo »Like a Bosch« vstopa na novo ozemlje; jasno drugačen pristop in ton pomenita nov koncept podjetja, ki je bilo ustanovljeno leta 1886. Ta PR-poteza izkorišča nagle videoposnetke in meme »like a boss«, ki so se razširili po spletu in omogočili več deset milijonov ogledov. Ti videoposnetki prikazujejo običajne ljudi, ki uprizarjajo bizarne gibe ali se s tehničnimi spretnostmi rešujejo iz težkih položajev. Kampanja IoT o podobi je zamenjala nekaj črk, s čimer je temu spletnemu fenomenu omogočila svežino. Protagonist na Boschevem videoposnetku je mladi mož, ki je vedno na tekočem, zahvaljujoč Boschevim povezanim rešitvam. S pametnim telefonom v roki upravlja svoj avtomobil, kosilnico in kavomat »kulsko«, pametno in samozavestno – vodi zadeve »like a Bosch«.

Like a Bosch

Več informacij o kampanji »Like a Bosch«
iot.bosch.com

Bosch na sejmu CES 2019:

  • NOVINARSKA KONFERENCA: V dvoranah B, C in D, Mandalay Bay Hotel, Las Vegas South Convention Center, 2. nadstropje, od 9.00 do 9.45 po lokalnem času v ponedeljek, 7. 1. 2019.
  • STOJNICA: Od torka do petka, 8.–11. 1. 2019, v osrednji dvorani, stojnica #14020
  • SLEDITE Boschevim vrhuncem na CES-u 2019 prek Twitterja: #BoschCES

OKROGLE MIZE Z BOSCHEVIMI STROKOVNJAKI:

  • Sreda, 9. 1. 2019, 9.00–10.00 (po lokalnem času)“Povezane domače inovacije” z Anno Rucker, globalno vodjo digitalne strategije, Venetian, 4. nadstropje, Marcello 4405
  • Sreda, 9. 1. 2019, 9.00–10.00 (po lokalnem času)“Tehnologija, službe in prihodnost dela” s Charliejem Ackermanom, višjim podpredsednikom kadrovske službe v Severni Ameriki, Las Vegas Convention Center, North Hall N258
  • Sreda, 9. 1. 2019, 14.15–15.15 (po lokalnem času)“IoT do skrajnosti, zahvaljujoč 5G” z Daviejem Sweisom, podpredsednikom globalnih digitalnih poslov pri Boschu v Severni Ameriki, Las Vegas Convention Center, North Hall N256

Kontaktirajte Bosch

Z veseljem vam bomo pomagali.

Telefon

Pošljite nam sporočilo

Več novic