IAA Transportation 2024: Bosch raste s programsko opremo in tehnologijo za tovornjake in kombinirana vozila
Reorganizacija poslovanja na področju gospodarskih vozil se bo začela leta 2025

25/09/2024
- Markus Heyn: »Prehod na alternativne pogonske sisteme v gospodarskih vozilih je lahko uspešen le ob tehnološki nevtralnosti.«
- Razvoj poslovanja: Poslovni sektor Mobility v letu 2024 zaznava rahlo rast prodaje kljub zelo zahtevnemu tržnemu okolju.
- Raznovrstnost pogonskih sistemov: Bosch napoveduje, da bo leta 2035 vsak tretji novi tovornjak opremljen z baterijo, vsak deseti pa z gorivno celico.
- Arhitektura E/E: Zaradi vse večjega števila povezane programske opreme in storitev za upravljanje voznega parka morajo imeti gospodarska vozila možnost posodabljanja.
Stuttgart in Hannover v Nemčiji – tovorni promet je pomemben steber gospodarstva. Da bi bila njihova zelena preobrazba uspešna, morajo biti gospodarska vozila, ki prevažajo blago, opremljena z alternativnimi pogonskimi sklopi. Panoga se posledično spreminja, Bosch pa ima pri tem vodilno vlogo. Tehnološko podjetje širi svoj portfelj izdelkov in rešitev ter se ponovno osredotoča na raznovrstnost. »Prehod gospodarskih vozil na alternativne pogonske sklope bo uspešen le, če bomo ostali tehnološko nevtralni in bomo še naprej razvijali vse oblike pogonskih sklopov ter jih naredili učinkovitejše,« je na letošnjem sejmu IAA Transportation v Hannovru dejal Markus Heyn, član Boschevega upravnega odbora in predsednik poslovnega sektorja Mobility. »V prihodnjih letih pričakujemo, da bosta nadaljnja rast svetovnega tovornega prometa in hkratni prehod na alternativne pogonske sklope pri gospodarskih vozilih spodbudila nadaljnjo hitro rast našega podjetja. Naše poslovanje z velikimi vozili je za nas vse prej kot nepomembno – v sektorju Mobility s tovornjaki in kombiniranimi vozili ustvarimo četrtino svoje prodaje,« je dodal Heyn.
Pričakuje se, da bo svetovna proizvodnja vozil v letu 2024 v primerjavi s prejšnjim letom stagnirala. Ob predpostavki dobrega zadnjega četrtletja družba pričakuje rahlo rast prodaje sektorja Bosch Mobility v letu 2024 kljub zelo zahtevnemu tržnemu okolju. Cilj sektorja Bosch Mobility je do leta 2029 doseči globalno prodajo v vrednosti več kot 80 milijard evrov.

Nova ureditev za poslovanje z gospodarskimi vozili
Bosch želi izkoristiti velike priložnosti, ki jih prinašata rast svetovnega tovornega prometa in prehod na alternativne pogonske sisteme. V ta namen bo podjetje reorganiziralo svoje poslovanje, povezano z gospodarskimi vozili, v okviru poslovnega sektorja Mobility. Od januarja 2025 bo podjetje pod vodstvom Jana Oliverja Röhrla, izvršnega podpredsednika za gospodarska in terenska vozila, združevalo pomembne kompetence v novi poslovni enoti, ki bo združevala razvoj sistemov ter upravljanje izdelkov in portfelja za tovornjake in terenska vozila. »Prepričani smo, da bo ta nova ureditev prinesla koristi našim strankam in da bomo zaradi nje še uspešneje sodelovali. Skupaj želimo, da bodo gospodarska vozila na cestah še bolj učinkovita in varna,« je dejal Röhrl na sejmu IAA Transportation 2024.
Da bi to dosegli, se Bosch osredotoča na raznovrstnost pogonskih sklopov in tehnološko nevtralnost. V skladu z internimi napovedmi družba predvideva, da bo leta 2030 po vsem svetu približno 20 odstotkov vseh novo registriranih gospodarskih vozil, težjih od šestih ton, imelo baterijsko-električni pogonski sklop, medtem ko bo delež gorivnih celic znašal približno tri odstotke. Do leta 2035 bo vsak tretji tovornjak imel vgrajeno baterijo, vsak deseti pa gorivno celico. Na tej točki bo na cesti tudi motor na vodik, vendar v manjšem številu. Nekaj je jasno: tovorni promet lahko postane električni le, če je na voljo ustrezna infrastruktura. »V Nemčiji in Evropi potrebujemo dosledno hitrejšo širitev električnih in vodikovih polnilnih postaj,« je dejal Heyn.
Pri Boschu menijo, da različne tehnologije pogonskih sklopov med seboj ne tekmujejo, nasprotno: raznovrstnost proizvajalcem omogoča, da se odločijo za optimalno rešitev za vsak primer uporabe. To pomeni, da Bosch ne razvija le tehnologij pogonskih sklopov za baterije, gorivne celice in motorje na vodik, temveč tudi izboljšuje učinkovitost sodobnih motorjev z notranjim zgorevanjem. Zlasti glede na to, kako velik je obstoječi vozni park, lahko sintetična goriva pomembno prispevajo tudi k blažitvi podnebnih sprememb.

Asistenčni sistemi za gospodarska vozila so na hitri poti
Bosch na sejmu IAA Transportation predstavlja svoje ideje, inovacije in rešitve za sodoben tovorni promet. Toda tudi daleč stran od Hannovra Boscheva tehnologija že spreminja način prevoza blaga od točke A do točke B. Na Kitajskem so na primer začeli serijsko proizvajati Boschevo e-os za težka gospodarska vozila z maso med 18 in 49 tonami – s popolnoma integriranim električnim motorjem, menjalnikom, aktuatorjem sklopke, pretvornikom in diferencialom. Rešitev je primerna tako za baterijsko-električna vozila kot za vozila, ki jih poganjajo električni moduli z gorivnimi celicami. V Indiji so na cesti prva testna vozila z motorji na vodik. Bosch zanje dobavlja sisteme za vbrizgavanje, senzorje, ventile rezervoarjev in krmilne enote, vključno s programsko opremo – vse bistvene komponente za pogon na vodik. V ZDA pa Bosch in podjetje FirstElement Fuel intenzivno pripravljata tako imenovano kriogeno črpalko, ki bo prvič začela delovati leta 2025 v Kaliforniji. Nova črpalka bo omogočila veliko lažje, predvsem pa hitrejše polnjenje gospodarskih vozil – z dovolj vodika za 1.000 kilometrov vožnje v samo desetih minutah!
Tudi poslovanje na področju asistenčnih sistemov ostaja pomemben del Boscheve strategije za gospodarska vozila. Po podatkih Boscheve interne raziskave je mogoče s podpornim sistemom za ohranjanje voznega pasu preprečiti približno eno od osmih nesreč, ki jih povzroči težki tovornjak – s tem se ne rešujejo le življenja, temveč tudi stroški materialne škode za prevozna podjetja. Drugi pomembni Boschev asistenčni sistem je elektronsko obzorje, ki pri težkih tovornjakih omogoča varčno vožnjo in varčevanje z emisijami. Zbira podatke, na primer o topografiji, polmerih ovinkov ali prometnih znakih, in pametno prilagaja hitrost vozila okolici, tudi z uporabo kinetične energije tovornjaka. Sistem deluje tako na avtocestah kot v mestnem prometu. Pri gospodarskih vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem lahko zmanjša porabo goriva za do pet odstotkov in tako zmanjša emisije CO2.
Gospodarska vozila na električni pogon so energetsko učinkovitejša, zato imajo daljši doseg. Več kot milijon vozil je že opremljenih z Boschevim sistemom elektronskega obzorja.
Tudi tovornjaki in kombiji morajo biti posodobljivi
S prehodom avtomobilske industrije na programsko opredeljeno mobilnost se tudi gospodarska vozila spopadajo s spremembo paradigme. Zaradi vse večjega števila povezanih storitev in rešitev za upravljanje voznega parka je pomembno, da so tovornjaki in kombiji posodobljivi, podobno kot v sektorju osebnih avtomobilov. Pri tem je zlato pravilo manjše število računalnikov v vozilu in s tem manjša zapletenost električne/elektronske arhitekture vozila. Inteligenca je trenutno porazdeljena med več različnih računalnikov, v prihodnosti pa bo združena le v nekaj računalnikih za vozila. Bosch podpira proizvajalce pri prehodu s strojne na programsko opredeljeno mobilnost, vključno z gospodarskimi vozili, pri čemer ponuja široko paleto ustreznih programskih rešitev in storitev.
Boscheva platforma digitalnih storitev za logistiko, imenovana L.OS, opredeljuje in obravnava posebne izzive, s katerimi se spoprijemata transportna in logistična industrija. Podjetje na tem področju med drugim sodeluje z družbo Amazon Web Services. Srce ekosistema programske opreme za špediterje in prevoznike je tržnica, ki ponuja centraliziran dostop do digitalnih rešitev različnih ponudnikov za vse vidike logističnega poslovanja – vse v eni sami celoviti izkušnji: upravljanje voznikov, prevoza in voznega parka, načrtovanje poti in parkiranje, finančne storitve in preglednost dobavne verige.
Boscheve rešitve za povezljivost pomagajo tudi ponudnikom mobilnosti in logističnih storitev, da svoja vozila uporabljajo čim bolj učinkovito in čim bolj zmanjšajo izpade. Tehnična podlaga za to je Boscheva krmilna enota, ki jo je mogoče naknadno vgraditi v katerokoli vozilo ne glede na proizvajalca in upravljavcu voznega parka omogoča dostop do njegovih operativnih in diagnostičnih podatkov ter s tem ponuja širok nabor storitev, ki temeljijo na podatkih. Funkcija Retrofit Efficiency Module (Remodul) na primer prepozna pot, po kateri vozi tovornjak, in nekoliko prilagodi njegovo hitrost glede na empirične vrednosti, shranjene v centralni podatkovni zbirki. To lahko zmanjša porabo goriva za do štiri odstotke, kar je za upravljavce voznih parkov zelo ugodno. Sistem Vehicle Health v vozilu zaznava standardizirane in proizvajalčeve kode napak ter jih ocenjuje v oblaku. Posledično je mogoče zgodaj prepoznati morebitne težave in jih predstaviti na razumljiv način, tako da je na primer mogoče predlagati zgodnje servisiranje. To bistveno zmanjša število nepričakovanih okvar, kar upravljavcem olajša načrtovanje.
Kontaktirajte Bosch
Z veseljem vam bomo pomagali.