Globalizacija od leta 1990
Železa zavesa je padla, Azija je omogočila nove trge in programska oprema je Boschu odprla nove možnosti. Zadnja tri desetletja so prinesla bliskovite ekonomsko-gospodarske spremembe, s katerimi se je podjetje moralo odločno spoprijeti.
Zlom varšavskega pakta in odpiranje vzhodne Evrope
Po padcu železne zavese je za Bosch začelo novo obdobje. Do leta 1994 je tako Bosch imel podjetja v kar 13 državah bivšega vzhodnega bloka. Kasneje je odprt proizvodne obrate še v krajih Jihlava in České Budějovice v Češki Republiki, v kraju Wrocław na Poljskem, v krajih Miskolc in Hatvan na Madžarskem ter v krajih Engels in Samara v Ruski federaciji. Delež od prodaje, ustvarjene izven Nemčije, se je povzpel z 51 odstotkov leta 1990 na približno 72 odstotkov leta 2000.
Nove priložnosti — nov pogled na Azijo
V Indiji, na Japonskem in drugih državah jugovzhodne Azije je bil Bosch ali že dolgo prisoten ali pa se je trudil uveljaviti na novih trgih. Vendar je Boschev največji strateški interes vzbudilo prav odpiranje Kitajskega trga. Do leta 1994 je bil Bosch na Kitajskem prisoten le v obliki licenc in predstavništva v Pekingu, ustanovljenega leta 1989. Kasneje se je Bosch kot regionalni proizvajalec uveljavil tudi na tem trgu.
Mikromehanski senzorji
Miniaturne nadzorne naprave
Podjetje Bosch je v devetdesetih letih prejšnjega stoletja razvilo mikromehanske senzorje za uporabo v avtomobilih, ki delujejo kot senzorični organi za merjenje pospeška, vrtenja, tlaka in zvoka. Podatke posredujejo elektronskim krmilnim enotam in jim na primer sporočijo, kdaj je treba napihniti zračno blazino v primeru nesreče. Leta 2005 je podjetje Bosch začelo proizvajati tudi senzorje za potrošniško elektroniko, kot so pametni telefoni ali igralne konzole. Najmanjši mikro elektromehanski sistemi (MEMS) so široki le 1,5 milimetra. Boscheva raziskovalna skupina je izumila postopek "plazemskega jedkanja" za izdelavo teh miniaturnih delov. Bosch je od leta 1995 proizvedel približno 15 milijard MEMS in je zdaj vodilni na trgu, saj vsak dan proizvede približno 4 milijone enot.
Foto: Pršica na mikromehanskem senzorju (MEMS) za primerjavo (1995)
Od ESP do ACC — večji poudarek na inovacijah
Elektronski program za stabilizacijo vozila ESP®, ki se je začel uporabljati leta 1995, je predstavljal tehnološki mejnik. Program preprečuje bočni zdrs vozila. Istega leta je Bosch razkril svoj navigacijski sistem, imenovan TravelPilot, s funkcijo vodenja do cilja in govornim vodenjem. Leta 1997 je visokotlačni sistem vbrizgavanja dizelskega goriva prek skupnega voda (CR) znižal porabo goriva, prav tako kot sistem neposrednega vbrizgavanja bencina DI Motronic leta 2000, asistenčni sistemi kot sta na primer sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje ACC in nočni vid pa so izboljšali prometno varnost.
Podjetje se spreminja — nova področja poslovanja
Po odprodaji telekomunikacijskega oddelka je Bosch leta 2001 prevzel specialista za industrijsko tehnologijo, koncern Mannesmann Rexroth. To je okrepilo oddelek za pogonsko in nadzorno tehnologijo in uravnovesilo strukturo podjetja. Preostanek telekomunikacijskega oddelka se je preoblikoval v oddelek za varnostne sisteme. Bosch je leta 2003 svoj oddelek za termotehniko okrepil s prevzemom delniške družbe Buderus AG. Bosch se je ločil od drugih novih področij, kot na primer sektorja za solarno energijo, ki ga je ustanovil leta 2008.
Pametno vijačenje, kolesarjenje, hlajenje in krmiljenje
Z električnim vijačnikom IXO, ki je presenetljivo hitro postal prodajna uspešnica po vsem svetu, je Bosch leta 2003 ustvaril novo poslovno področje za majhne in lahke naprave z litij-ionskimi baterijami. Pojavila so se tudi popolnoma nova področja, kot na primer električni pogon za kolesa leta 2011. Hkrati je Bosch razširil svoje tradicionalne aktivnosti, na primer z odkupom bivših skupnih podjemov s podjetji kot sta ZF Lenksysteme ter Bosch in Siemens hišni aparati – kar je pomenilo temelj za prihodnje scenarije kot na primer hišni aparati z možnostjo upravljanja prek spleta in avtonomni avtomobili.
Avtomatizirana vožnja
Kot čarovnija
Avtomatizirana vožnja ni več znanstvena fantastika. Bosch raziskuje, razvija in preizkuša to tehnologijo v laboratorijih ter na nemškem omrežju avtocest in kalifornijskih avtocestah. Bosch je že leta 2000 lansiral radar na daljavo. Sistem naslednje generacije je bil takrat sposoben samodejno zavirati avtomobil do ustavitve in ga pospeševati v prometu. Z nadaljnjim razvojem senzorske tehnologije in programske opreme bo mogoče postopoma samodejno voziti po avtocestah, dolgoročno pa tudi v mestnem prometu.
Foto: Testno vozilo za avtomatizirano vožnjo z vrtljivo 360-stopinjsko visoko hitrostno kamero (2015)
Nova področja: Internet stvari in umetna inteligenca
Internet stvari in storitev je Boschu prinesel številne nove poslovne priložnosti. Poleg tradicionalnih proizvodov to vključuje tudi programsko opremo, nove, na spletni tehnologiji temelječe poslovne modele, in varstvo podatkov. Podjetje si je zadalo dolgoročni cilj, da ta štiri področja med seboj kombinira. To zajema vse od avtomatizirane vožnje, pametnih hiš pa do avtonomne komunikacije med tovarniškimi stroji.