Preskoči na glavno vsebino
Bosch v Sloveniji
Zgodovina podjetja

Globalizacija od leta 1990

Realno-časovna analiza proizvodnje.

Železa zavesa je padla, Azija je omogočila nove trge in programska oprema je Boschu odprla nove možnosti. Zadnja tri desetletja so prinesla bliskovite ekonomsko-gospodarske spremembe, s katerimi se je podjetje moralo odločno spoprijeti.

Risba odprte zapornice, ki simbolizira odpiranje vzhodne Evrope.

Zlom varšavskega pakta in odpiranje vzhodne Evrope

Po padcu železne zavese je za Bosch začelo novo obdobje. Do leta 1994 je tako Bosch imel podjetja v kar 13 državah bivšega vzhodnega bloka. Kasneje je odprt proizvodne obrate še v krajih Jihlava in České Budějovice v Češki Republiki, v kraju Wrocław na Poljskem, v krajih Miskolc in Hatvan na Madžarskem ter v krajih Engels in Samara v Ruski federaciji. Delež od prodaje, ustvarjene izven Nemčije, se je povzpel z 51 odstotkov leta 1990 na približno 72 odstotkov leta 2000.

IFA Trabant 601 v Boschevi brandenburški servisni delavnici (1992). Trabant je bil do leta 1989 standardno prevozno sredstvo v socialistični Vzhodni Nemčiji, zato je Bosch svoje testerje in opremo posebej prilagodil za delo s tem popularnim vozilom.
IFA Trabant 601 v Boschevi brandenburški servisni delavnici (1992). Trabant je bil do leta 1989 standardno prevozno sredstvo v socialistični Vzhodni Nemčiji, zato je Bosch svoje testerje in opremo posebej prilagodil za delo s tem popularnim vozilom.
Ena najpomembnejših proizvodnih lokacij regionalne organizacije na Madžarskem je bila ustanovljena leta 1991 v kraju Hatvan, kjer se izdelujejo elektronske komponente za avtomobile, na primer senzorji. (1998)
Ena najpomembnejših proizvodnih lokacij regionalne organizacije na Madžarskem je bila ustanovljena leta 1991 v kraju Hatvan, kjer se izdelujejo elektronske komponente za avtomobile, na primer senzorji. (1998)
/

Nove priložnosti — nov pogled na Azijo

V Indiji, na Japonskem in drugih državah jugovzhodne Azije je bil Bosch ali že dolgo prisoten ali pa se je trudil uveljaviti na novih trgih. Vendar je Boschev največji strateški interes vzbudilo prav odpiranje Kitajskega trga. Do leta 1994 je bil Bosch na Kitajskem prisoten le v obliki licenc in predstavništva v Pekingu, ustanovljenega leta 1989. Kasneje se je Bosch kot regionalni proizvajalec uveljavil tudi na tem trgu.

Oglaševanje profesionalnih električnih orodij za gradbeno industrijo na velikih tablah ulicah Šanghaja. (1996)
Oglaševanje profesionalnih električnih orodij za gradbeno industrijo na velikih tablah ulicah Šanghaja. (1996)
Izvesne table v poslovnem središču Šanghaja. Vžigalne svečke so eden prvih Boschevih proizvodov, izdelanih na Kitajskem. (1998)
Izvesne table v poslovnem središču Šanghaja. Vžigalne svečke so eden prvih Boschevih proizvodov, izdelanih na Kitajskem. (1998)
/

Mikromehanski senzorji

Pršica na mikromehanskem senzorju (MEMS) za primerjavo velikosti (1995)

Miniaturne nadzorne naprave

Podjetje Bosch je v devetdesetih letih prejšnjega stoletja razvilo mikromehanske senzorje za uporabo v avtomobilih, ki delujejo kot senzorični organi za merjenje pospeška, vrtenja, tlaka in zvoka. Podatke posredujejo elektronskim krmilnim enotam in jim na primer sporočijo, kdaj je treba napihniti zračno blazino v primeru nesreče. Leta 2005 je podjetje Bosch začelo proizvajati tudi senzorje za potrošniško elektroniko, kot so pametni telefoni ali igralne konzole. Najmanjši mikro elektromehanski sistemi (MEMS) so široki le 1,5 milimetra. Boscheva raziskovalna skupina je izumila postopek "plazemskega jedkanja" za izdelavo teh miniaturnih delov. Bosch je od leta 1995 proizvedel približno 15 milijard MEMS in je zdaj vodilni na trgu, saj vsak dan proizvede približno 4 milijone enot.

Foto: Pršica na mikromehanskem senzorju (MEMS) za primerjavo (1995)

Risba žarnice, v kateri je avtomobil.

Od ESP do ACC — večji poudarek na inovacijah

Elektronski program za stabilizacijo vozila ESP®, ki se je začel uporabljati leta 1995, je predstavljal tehnološki mejnik. Program preprečuje bočni zdrs vozila. Istega leta je Bosch razkril svoj navigacijski sistem, imenovan TravelPilot, s funkcijo vodenja do cilja in govornim vodenjem. Leta 1997 je visokotlačni sistem vbrizgavanja dizelskega goriva prek skupnega voda (CR) znižal porabo goriva, prav tako kot sistem neposrednega vbrizgavanja bencina DI Motronic leta 2000, asistenčni sistemi kot sta na primer sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje ACC in nočni vid pa so izboljšali prometno varnost.

Po približno desetletju razvoja je leta 1989 prišel na trg prvi Boschev navigacijski sistem z imenom TravelPilot. Vodenje do cilja in glasovno vodenje sta bila dodana leta 1995.
Po približno desetletju razvoja je leta 1989 prišel na trg prvi Boschev navigacijski sistem z imenom TravelPilot. Vodenje do cilja in glasovno vodenje sta bila dodana leta 1995.
ESP-testi na severu Švedske (1995). Testno vozilo snemajo iz helikopterja, za TV-oddajo.
ESP-testi na severu Švedske (1995). Testno vozilo snemajo iz helikopterja, za TV-oddajo.
Komponente visokotlačnega sistema za vbrizgavanje dizelskega goriva prek skupnega voda CR (1997). Gorivo za vbrizgavanje se hrani v skupnem vodu pod tlakom do 2500 bar.
Komponente visokotlačnega sistema za vbrizgavanje dizelskega goriva prek skupnega voda CR (1997). Gorivo za vbrizgavanje se hrani v skupnem vodu pod tlakom do 2500 bar.
/

Podjetje se spreminja — nova področja poslovanja

Po odprodaji telekomunikacijskega oddelka je Bosch leta 2001 prevzel specialista za industrijsko tehnologijo, koncern Mannesmann Rexroth. To je okrepilo oddelek za pogonsko in nadzorno tehnologijo in uravnovesilo strukturo podjetja. Preostanek telekomunikacijskega oddelka se je preoblikoval v oddelek za varnostne sisteme. Bosch je leta 2003 svoj oddelek za termotehniko okrepil s prevzemom delniške družbe Buderus AG. Bosch se je ločil od drugih novih področij, kot na primer sektorja za solarno energijo, ki ga je ustanovil leta 2008.

Vizualni pregled 6-palčne komponente v obratu Reutlingen (1999). Danes je iz ene komponente mogoče dobiti na tisoče mikročipov za integrirana vezja ali mikromehanske senzorje.
Vizualni pregled 6-palčne komponente v obratu Reutlingen (1999). Danes je iz ene komponente mogoče dobiti na tisoče mikročipov za integrirana vezja ali mikromehanske senzorje.
Plinski ogrevalni kotel znamke Junkers za gospodinjstva. Bosch je svoj oddelek za termotehniko močno okrepil s prevzemom delniške družbe Buderus AG. (2015)
Plinski ogrevalni kotel znamke Junkers za gospodinjstva. Bosch je svoj oddelek za termotehniko močno okrepil s prevzemom delniške družbe Buderus AG. (2015)
Stroji za vrtanje predorov s hidravličnimi komponentami znamke Bosch Rexroth se uporabljajo pri izgradnji dolgih predorov skozi gorovja. (2015)
Stroji za vrtanje predorov s hidravličnimi komponentami znamke Bosch Rexroth se uporabljajo pri izgradnji dolgih predorov skozi gorovja. (2015)
Solarna hiša "Solar Decathlon House", ki jo je Bosch razvil v sodelovanju s Tehniško univerzo v Darmstadtu, je energijsko popolnoma samozadostna. Hiša je prejela prestižno ameriško nagrado “Solar Decathlon” leta 2007.
Solarna hiša "Solar Decathlon House", ki jo je Bosch razvil v sodelovanju s Tehniško univerzo v Darmstadtu, je energijsko popolnoma samozadostna. Hiša je prejela prestižno ameriško nagrado “Solar Decathlon” leta 2007.
/
Risba kolesarja, ki vozi navkreber, in stilskega zaslona.

Pametno vijačenje, kolesarjenje, hlajenje in krmiljenje

Z električnim vijačnikom IXO, ki je presenetljivo hitro postal prodajna uspešnica po vsem svetu, je Bosch leta 2003 ustvaril novo poslovno področje za majhne in lahke naprave z litij-ionskimi baterijami. Pojavila so se tudi popolnoma nova področja, kot na primer električni pogon za kolesa leta 2011. Hkrati je Bosch razširil svoje tradicionalne aktivnosti, na primer z odkupom bivših skupnih podjemov s podjetji kot sta ZF Lenksysteme ter Bosch in Siemens hišni aparati – kar je pomenilo temelj za prihodnje scenarije kot na primer hišni aparati z možnostjo upravljanja prek spleta in avtonomni avtomobili.

Litij-ionske baterije so omogočile zasnovo izredno kompaktnega in priročnega vijačnika IXO, ki je prišel na trg leta 2003.
Litij-ionske baterije so omogočile zasnovo izredno kompaktnega in priročnega vijačnika IXO, ki je prišel na trg leta 2003.
Proizvodnja elektromotorjev za pogon električnih vozil, Boscheva tovarna, Hildesheim 2015. Ti poleg močnostne elektronike, razsmernikov in rekuperacijske tehnologije predstavljajo temelj prihajajoče e-mobilnosti.
Proizvodnja elektromotorjev za pogon električnih vozil, Boscheva tovarna, Hildesheim 2015. Ti poleg močnostne elektronike, razsmernikov in rekuperacijske tehnologije predstavljajo temelj prihajajoče e-mobilnosti.
/

Avtomatizirana vožnja

Testno vozilo za avtomatizirano vožnjo, z vrtljivo kamero za visoke hitrosti z zasukom 360 stopinj (2015)

Kot čarovnija

Avtomatizirana vožnja ni več znanstvena fantastika. Bosch raziskuje, razvija in preizkuša to tehnologijo v laboratorijih ter na nemškem omrežju avtocest in kalifornijskih avtocestah. Bosch je že leta 2000 lansiral radar na daljavo. Sistem naslednje generacije je bil takrat sposoben samodejno zavirati avtomobil do ustavitve in ga pospeševati v prometu. Z nadaljnjim razvojem senzorske tehnologije in programske opreme bo mogoče postopoma samodejno voziti po avtocestah, dolgoročno pa tudi v mestnem prometu.

Foto: Testno vozilo za avtomatizirano vožnjo z vrtljivo 360-stopinjsko visoko hitrostno kamero (2015)

Nova področja: Internet stvari in umetna inteligenca

Internet stvari in storitev je Boschu prinesel številne nove poslovne priložnosti. Poleg tradicionalnih proizvodov to vključuje tudi programsko opremo, nove, na spletni tehnologiji temelječe poslovne modele, in varstvo podatkov. Podjetje si je zadalo dolgoročni cilj, da ta štiri področja med seboj kombinira. To zajema vse od avtomatizirane vožnje, pametnih hiš pa do avtonomne komunikacije med tovarniškimi stroji.

Bosch razvija programsko opremo, ki bo voznikom olajšala polnjenje e-avtomobilov in omogočila dostop do enega največjih polnilnih omrežij v Evropi.
Bosch razvija programsko opremo, ki bo voznikom olajšala polnjenje e-avtomobilov in omogočila dostop do enega največjih polnilnih omrežij v Evropi.
Realno-časovna analiza proizvodnje. Podatki, pridobljeni na tak način, pomagajo ustvarjati omrežno okolje standarda Industry 4.0, v katerem stroji neodvisno komunicirajo drug z drugim, in tako izboljšati proizvodni proces.
Realno-časovna analiza proizvodnje. Podatki, pridobljeni na tak način, pomagajo ustvarjati omrežno okolje standarda Industry 4.0, v katerem stroji neodvisno komunicirajo drug z drugim, in tako izboljšati proizvodni proces.
Uporaba umetne inteligence bo v prihodnosti oblikovala Boscheve izdelke in storitve.
Uporaba umetne inteligence bo v prihodnosti oblikovala Boscheve izdelke in storitve.
Prispevek k zmanjšanju emisij: V Nashiku v Indiji ima Bosch največjo takšno sončno elektrarno v indijski avtomobilski industriji, 2020
Prispevek k zmanjšanju emisij: V Nashiku v Indiji ima Bosch največjo takšno sončno elektrarno v indijski avtomobilski industriji, 2020
Razpoznavna od daleč z avtoceste Stuttgart-München v bližini letališča v Stuttgartu – Bosch logotip in emblem. Vsaka črka je osem metrov visoka.
Razpoznavna od daleč z avtoceste Stuttgart-München v bližini letališča v Stuttgartu – Bosch logotip in emblem. Vsaka črka je osem metrov visoka.
/