Čas obnove 1946–1959
Ob koncu druge svetovne vojne je Bosch že drugič izgubil svoje mednarodne obrate. Večina proizvodnih obratov je bila porušenih. Naslednji dve desetletji sta bili posvečeni obnovi, pa tudi obvladovanju novih poslovnih področij.
S samokolnicami in lopatami — čas obnove pri Boschu
Do leta 1945 je bilo zaradi bombnih napadov zavezniških sil uničenih več kot 50 odstotkov Boschevih tovarn v Nemčiji. Bosch je bil zaradi ključne vloge kot medvojni dobavitelj vojaških vozil strateška tarča. Zdaj je bilo treba počistiti uničeno, zgraditi potreben objekte in ljudem zagotoviti delo.
Vžigalne svečke in ponve — preživljanje povojnih let
Da bi uspeli ponovno zaposliti delovno silo in poskrbeti za plačilo, se je Bosch ponovno podvizal in začel sredi ruševin iz jeklenih čelad, samokolnic in dežnikov izdelovati gospodinjske lonce. Zaposleni so lahko te ali uporabili sami ali pa jih zamenjali za druge potrebščine. Prvi zahtevnejši proizvod so bile vžigalne svečke — za vojaška vozila zavezniških sil.
Izvrševalec oporoke Roberta Boscha in predsednik uprave
Robert Bosch je umrl leta 1942. Izvrševalci so podjetje po letu 1945 obnovili skladno z njegovimi željami in oporoko. Cilj je bil ustvariti dobiček in del tega nameniti za dobrodelne namene. Hans Walz je kot naslednik ustanovitelja podjetje vodil vse do leta 1963.
Antitrust procesi — strah izgubiti vse
Težnje nacionalsocialistov po globalni vladavini so bile mogoče izključno zaradi pomoči veliki podjetij, zato so se zavezniške sile trudile razbiti vsa velika nemška podjetja, vključno z Boschem. Vendar pa je podjetje raslo organsko, kar pomeni, da njegovi deli niso bili samostojni. Na koncu je podjetje Bosch ostalo strukturno skoraj nedotaknjeno, čeprav je moralo konkurenci razkriti in dovoliti uporabo svojih patentov.
"Izdelano po vsem svetu" — nove poti do mednarodnega podjetja
Preden je Hitler prišel na oblast, so več kot 50 odstotkov Boscheve prodaje predstavljali mednarodni trgi. Po letu 1945 je bila ta odstotkovna vrednost skoraj nič, lastnina podjetja v tujini pa zasežena. Zaradi dobrih odnosov z dolgoletnimi poslovnimi partnerji in hitro rastočih trgov v državah kot na primer Braziliji in Indiji pa se je gradnja globalne mreže kljub temu postopoma začela, čeprav je bilo potrebno vse do leta 1960, da je Boscheva mednarodna prodaja ponovno presegla 20 odstotkov.
Eleganca in popolnost — potrošniška tehnologija
Z zgodnjih 50-tih, ko se je bližal konec težkih časov, je Bosch na trg plasiral proizvode, ki so odražali nemški in evropski ekonomski čudež, ter tako zadovoljil potrošniške potrebe ljudi. Taki proizvodi so bili, na primer, kuhinjski aparati in električni vrtalniki za domače mojstre. Paradni konji, kot na primer avtoradii, so se prodajali v milijonih.
Bosch kuhinjski aparati
V kuhinji napoči nova doba
Boschev multipraktik so ob predstavitvi označili z dvema, ključnima imenoma. Model se je imenoval "Neuzeit", in bil proglašen za "kuhinjskega pomočnika". Ljudem v mestih je bilo obljubljeno novo obdobje vrhunske gospodinjske tehnologije, ki bo poenostavila domača opravila.
Da bi pritegnili podeželsko prebivalstvo, so poudarjali, koliko enostavnejša bi bila priprava velikih količin hrane s takim strojem. En izmed razlogov je bil ta, da je imelo mnogo gospodinjstev večje število otrok. Drug je bil ta, da so morala hitro pripraviti pobrano sadje in zelenjavo, da bi jih lahko shranili za kasneje — na primer z zamrzovanjem, sušenjem ali izdelavo marmelad in džemov.
"Neuzeit" je bil multipraktik – lahko je rezal, gnetel testo, strgal, stiskal in celo lupil krompir.
Fotografija: primer prodaje multipraktika v Stuttgartski prodajalni (1962)
Vrnitev priljubljenega — vbrizgavanje bencina v avtomobilih
Tehnologija, ki se je uporabljala v mnogih Boschevih proizvodih, je bila še iz predvojnih časov. In da bi ponovno postala in ostala konkurenčna, so bile potrebne inovacije. Vbrizgavanje bencina, ki ga je Bosch razvil za letalske motorje, se je v avtomobilih kot novost pojavilo v začetku 50-tih, čeprav je trajalo desetletja, da se je uveljavilo kot standard.
Boschev "Combi"
Večnamensko ročno orodje
Popularna ideja, biti sam-svoj-mojster, je za Bosch postal dobičkonosen posel. Leta 1952 je Bosch trgu predstavil svoj "Combi" — večnamensko, električno ročno orodje, ki ga je bilo z ustreznimi nastavki mogoče uporabljati na različne načine — kot vrtalnik, vijačnik, brusilnik in celo škarje za živo mejo. Ta ponudba je v Evropi, kjer so kupno moč še vedno pretežno imeli moški, ustvarila popolnoma nov poslovni segment — "sam-svoj-mojster" je postala aktivnost, ki se je odvijala predvsem v kleteh in garažah.
Celotni komplet s standardnimi nastavki se je prodajal v jeklenem kovčku ali leseni omarici za stensko montažo. Na ta način je Bosch razvil drug, ključen segment električnih orodij, s katerim je dopolnil svoj nabor profesionalnih električnih orodij za gradbišča, vključno z udarnimi kladivi.
Fotografija: "Bosch Combi" za domače mojstre — s praktičnim kovčkom (1952)
Elektronika — posel s posledicami
Bosch je elektronske komponente začel razvijati v sredini 50-tih. Prva od teh je bila "varioda", ki jo je Bosch začel proizvajati leta 1958. Tej so na enak način sledili tranzistorji ter od leta 1970 naprej še integrirana vezja. Skeptiki so jih kritizirali, zagovorniki navdušeno razvijali – te komponente so bile seme na polju elektronike, ki danes predstavlja jedro Boschevega poslovanja.